Volledig scherm
Pepernoten in de pepernotenwinkel van pepernotenfabriek van Delft uit Harderwijk. De fabrikant komt nu met een eigen koekmerk. © Koen van Weel

Van Delft Harderwijk
komt met eigen koekmerk

Bakkerij Van Delft in Harderwijk komt met een eigen merklijn: Dutch & Dapper. De koekjes zijn ontwikkeld door twee senioren, die na hun pensioen bij het bedrijf zijn blijven werken. Supermarktketen Albert Heijn heeft de drie varianten van Dutch & Dapper opgenomen in haar assortiment. 

Bakkers Eef en Maarten zijn jaren geleden met pensioen gegaan. De mannen hadden echter geen zin om achter de geraniums te zitten, dus toen hun werkgever Van Delft hen de mogelijkheid bood om te blijven werken, hoefden ze daar niet langer over na te denken. Directeur Oscar de Lange gaf het duo de ruimte om een eigen koeklijn te bedenken en zo geschiedde.

Triple chocolate

De koekjes van Eef en Maarten zijn bereid met echte roomboter en grote stukken chocolade, caramel, fruit en noten. Maarten: ,,We hebben ook nieuwe smaakcombinaties gevonden, zoals framboos met kokos en melkchocolade”. De twee andere koekvarianten zijn triple chocolate en karamel, zeezout en chocolade.

De Stentor nieuwsapp, download nu! Klik hier voor iOS of hier voor Android!

Veluwe