article
1.6596594
BORCULO - Een droom kwam uit toen de 20-jarige Borculoër Yorick Versteegen afgelopen maand eindelijk uit Portugal de dozen met de door hemzelf ontworpen sneakers thuisbezorgd kreeg. Anderhalf jaar geleden trok de Achterhoeker de stoute schoenen aan en maakte hij de eerste schetsen voor een eigen schoen. Nu presenteert de jonge Achterhoeker een exclusieve sneakerlijn, die in kleine aantallen handmatig gefabriceerd wordt in Portugal.
Jonge Achterhoeker komt met exclusieve sneakerlijn
BORCULO - Een droom kwam uit toen de 20-jarige Borculoër Yorick Versteegen afgelopen maand eindelijk uit Portugal de dozen met de door hemzelf ontworpen sneakers thuisbezorgd kreeg. Anderhalf jaar geleden trok de Achterhoeker de stoute schoenen aan en maakte hij de eerste schetsen voor een eigen schoen. Nu presenteert de jonge Achterhoeker een exclusieve sneakerlijn, die in kleine aantallen handmatig gefabriceerd wordt in Portugal.
http://www.destentor.nl/regio/achterhoek/jonge-achterhoeker-komt-met-exclusieve-sneakerlijn-1.6596594
2016-11-01T08:06:48+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6595888.1477947128!image/image-6595888.jpg
Borculo,Economie,top
Achterhoek
Home / Regio / Achterhoek / Jonge Achterhoeker komt met exclusieve sneakerlijn

Jonge Achterhoeker komt met exclusieve sneakerlijn

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    BORCULO - Een droom kwam uit toen de 20-jarige Borculoër Yorick Versteegen afgelopen maand eindelijk uit Portugal de dozen met de door hemzelf ontworpen sneakers thuisbezorgd kreeg. Anderhalf jaar geleden trok de Achterhoeker de stoute schoenen aan en maakte hij de eerste schetsen voor een eigen schoen. Nu presenteert de jonge Achterhoeker een exclusieve sneakerlijn, die in kleine aantallen handmatig gefabriceerd wordt in Portugal.

    Versteegen liep vorig jaar vol trots in z’n splinternieuwe sneakers over straat, tot hij iemand tegenkwam die hetzelfde schoeisel droeg. De dure schoenen waren ineens niet zo bijzonder meer. Toen werd ook het plan geboren om dan maar zelf exclusieve sneakers te ontwerpen. Versteegen besloot z’n hbo-studie Commerciële Economie aan hogeschool Saxion stop te zetten, om er alle aandacht aan te kunnen besteden.

    Diversity Paris
    De naam voor z’n schoenenmerk: Diversity Paris. Hij kreeg mensen in de Amsterdamse schoenenwereld enthousiast. „Zij stuurden mij door naar de fabriek in Porto, waar m’n sneakers nu gemaakt worden. Het is speciaal dat ze die in een oplage van 100 paren wilden maken, want normaal doen ze dat niet. Dan moet je er minstens 300 afnemen. Maar ik heb goede afspraken gemaakt.”

    Welkoop
    Versteegen heeft een bijbaantje bij de Welkoopwinkel in Borculo, want van de schoenenlijn valt nog niet te leven. Maar gaat de sneaker eenmaal lopen, zullen ook de inkomsten hard gaan. Een paar kost namelijk 199 euro.