article
1.6091730
APELDOORN - Toen gorillabaas Jambo tien jaar geleden naar de Apenheul kwam, gaf hij zijn visitekaartje af door al snel wat flinke oplawaaien uit te delen aan zijn nieuwe vrouwen. Van zo'n vent als Jambo kunnen zakenjongens een boel leren, vindt gedragsbioloog Patrick van Veen.
Bedrijf kan veel leren van hardhandige gorillabaas
APELDOORN - Toen gorillabaas Jambo tien jaar geleden naar de Apenheul kwam, gaf hij zijn visitekaartje af door al snel wat flinke oplawaaien uit te delen aan zijn nieuwe vrouwen. Van zo'n vent als Jambo kunnen zakenjongens een boel leren, vindt gedragsbioloog Patrick van Veen.
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/bedrijf-kan-veel-leren-van-hardhandige-gorillabaas-1.6091730
2016-06-09T04:04:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6091731.1465416403!image/image-6091731.JPG
Apeldoorn,Economie,Apenheul,Apemanagement,Jambo,Patrick van Veen,hermes
Apeldoorn
Home / Regio / Apeldoorn / Bedrijf kan veel leren van hardhandige gorillabaas

Bedrijf kan veel leren van hardhandige gorillabaas

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Patrick van Veen bij Jambo en zijn gorillagroep.
      Fotograaf
     APELDOORN - Toen gorillabaas Jambo tien jaar geleden naar de Apenheul kwam, gaf hij zijn visitekaartje af door al snel wat flinke oplawaaien uit te delen aan zijn nieuwe vrouwen. Van zo'n vent als Jambo kunnen zakenjongens een boel leren, vindt gedragsbioloog Patrick van Veen.

    'Liefdeslessen uit de biologie om je klant te verleiden en te beminnen', zo wordt de ondertitel van zijn volgende boek. Gisteren lichtte hij bij Apenheul voor tientallen ondernemers en overheidsvertegenwoordigers alvast een tipje van de sluier op. Neem die gorillavrouwen die de nodige beuken krijgen, aan het begin van hun relatie met Jambo: ze malen daar niet om. Die hardhandige vent is zo sterk, dat hij z'n vrouwen vast ook kan beschermen. Met hem willen ze wel paren.

    Zo toegewijd als Jambo de relaties vervolgens onderhoudt, zo zouden bedrijven dat moeten doen met hun klanten, vindt Van Veen.

    Daar schort het echter vaak aan, ziet hij. Dat bijvoorbeeld banken en verzekeraars jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek doen, vindt hij veelzeggend. ,,Dan heb je de zaak al verloren. Het is duidelijk dat de afstand tussen jou en je klant te groot is geworden.''