article
1.6676423
APELDOORN - Joe, vader van vlogger Joy (Beautynezz), wil graag in gesprek met het Commissariaat van de Media (CvdM) over nieuwe richtlijnen voor vloggers. In die richtlijnen mogen online videomakers geen sluikreclame maken en is het verboden om betaalde content te maken voor kinderen onder de 12 jaar.
'Joy (14) is heel bewust van haar invloed op kinderen'
APELDOORN - Joe, vader van vlogger Joy (Beautynezz), wil graag in gesprek met het Commissariaat van de Media (CvdM) over nieuwe richtlijnen voor vloggers. In die richtlijnen mogen online videomakers geen sluikreclame maken en is het verboden om betaalde content te maken voor kinderen onder de 12 jaar.
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/joy-14-is-heel-bewust-van-haar-invloed-op-kinderen-1.6676423
2016-11-24T17:07:52+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6424996.1474482098!image/image-6424996.JPG
Apeldoorn,richtlijnen,CvdM,vloggers,Vlog,top
Apeldoorn
Home / Regio / Apeldoorn / 'Joy (14) is heel bewust van haar invloed op kinderen'

'Joy (14) is heel bewust van haar invloed op kinderen'

Videos
1
Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Joy uit Apeldoorn zet zich in tegen internetpesters
      Fotograaf
    APELDOORN - Joe, vader van vlogger Joy (Beautynezz), wil graag in gesprek met het Commissariaat van de Media (CvdM) over nieuwe richtlijnen voor vloggers. In die richtlijnen mogen online videomakers geen sluikreclame maken en is het verboden om betaalde content te maken voor kinderen onder de 12 jaar.

    Woensdag kwam zijn dochter Joy (14) in het nieuws als voorbeeld van vloggers die aan sluikreclame doet. Een vertekend beeld. Joe: ,,In de ruim 400 video’s die online staan, zijn 9 video’s met reclame.’’ De vader van de vlogger was niet te spreken over het vertekende beeld van Joy en belde het CvdM. ,,Ik heb aangeboden om, samen met Joy, in gesprek te gaan met het commissariaat over de nieuwe richtlijnen.’’

    Vlogsector
    Aanleiding voor de oproep van het CvdM is dat er geen regels zijn voor vloggers. Niet zoals bij radio en televisie. Dat is een probleem. Het commissariaat hoopt dat de vlogsector zelf met suggesties komt om de kwestie op te lossen.

    Volgens vader Joe is zijn dochter juist een van de vloggers die voorloopt op de regelgeving. ,,Joy is heel bewust van haar invloed op kinderen. Ze wordt heel veel benaderd door bureaus om reclame te maken voor hun merken. Zeker 90 tot 95% wijst ze af.’’

    Jonge kinderen
    In de meeste gevallen test de jonge vlogger producten die zij zelf graag wil testen. ,,In een recente video testte ze een Airfryer. Dat is niet uit opdracht voor een bedrijf,’’ legt Joe uit. Toch publiceert Joy ook video’s waarin zij popcorn of hamburgers eet. Eten dat niet gezond is voor jonge kinderen. ,,Het is niet zo dat kinderen daardoor direct ongezond eten. Ouders houden kinderen toch in de gaten?’’

    Het CvdM laat weten dat zij de gegevens van Joe heeft genoteerd en graag volgend jaar in gesprek gaan met Joy en haar vader.

    Uitgelichte video

    Afbeelding