Home / Regio / Deventer / Inwoners van Rijssen/Holten bellen massaal met klachtenlijn

Inwoners van Rijssen/Holten bellen massaal met klachtenlijn

  • Reageer
  • U kunt deze pagina printen door gebruik te maken van de standaard print mogelijkheden in uw browser.

RIJSSEN/HOLTEN - Inwoners van Rijssen en Holten bellen massaal de klachtenlijn. Dat blijkt uit overzichtscijfers. In 2006 hebben burgers ongeveer 4000 keer contact opgenomen met het gemeentelijk meldpunt. Er waren vooral klachten over onderhoud van wegen, openbaar groen, afvalinzameling en openbare verlichting en wespen.
Op één, met stip, staat het aantal klachten over lantaarnpalen. Daarover kwamen vorig jaar 471 meldingen binnen. Zeker binnen de bebouwde kom wordt vrijwel elke defecte lantaarnpaal gemeld. Buurtbewoners doen dat uit oogpunt van veiligheid, verklaart coördinator Hans Sleijster van het gemeentelijk meldpunt. Rijssen-Holten is overigens blij met reacties van oplettende burgers. Zo kunnen we problemen snel oplossen''. aldus Sleijster.

51 lichtmasten zijn er vorig jaar aangereden. Ook sneuvelden er lampen door vandalisme. De gemeente hanteert de servicenorm dat een kapotte lantaarnpaal binnen twee weken gerepareerd moet zijn.

Wespen waren vorig jaar een ware plaag, blijkt uit het aantal van 364 meldingen. Gemeentelijke medewerkers hebben alle wespennesten met gif uitgeroeid. De gemeentelijke rattenvanger moest er 92 keer aan te pas komen.

Het aantal van 4000 meldingen in een jaar is volgens Sleijster voor een gemeente als Rijssen-Holten niet buitensporig hoog. ''Het liefst zou je nul klachten hebben, maar dat is natuurlijk niet reëel. Naast het registreren van klachten, is er ook een signalerende functie.'' Het speciaal nummer - 0548 854856 - kan van 8.00 tot 18.00 uur worden gebeld. Binnenkort kunnen burgers ook via de gemeentelijke website meldingen doen.