article
1.6137028
Epe - Wrang, maar waar. "Vorige week zaterdag draaiden we ineens een omzet, waar we normaal twee weken over doen." Aan het woord is Peter Beekhuis, filiaalleider van de elektronicazaak Scheer en Foppen in Epe, die binnenkort de deuren sluit, als gevolg van een faillissement.
De duurste artikelen gaan het hardst bij Scheer en Foppen
Epe - Wrang, maar waar. "Vorige week zaterdag draaiden we ineens een omzet, waar we normaal twee weken over doen." Aan het woord is Peter Beekhuis, filiaalleider van de elektronicazaak Scheer en Foppen in Epe, die binnenkort de deuren sluit, als gevolg van een faillissement.
http://www.destentor.nl/regio/epe/de-duurste-artikelen-gaan-het-hardst-bij-scheer-en-foppen-1.6137028
2016-06-25T05:00:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6137029.1466771800!image/image-6137029.JPG
Epe,Sociaal en maatschappij,Scheer en Foppen,Peter Beekhuis,faillissement,hermes
Epe
Home / Regio / Epe / De duurste artikelen gaan het hardst bij Scheer en Foppen

De duurste artikelen gaan het hardst bij Scheer en Foppen

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Filiaalleider Peter Beekhuis voor de winkel van Scheer en Foppen.
      Fotograaf
    Epe - Wrang, maar waar. "Vorige week zaterdag draaiden we ineens een omzet, waar we normaal twee weken over doen." Aan het woord is Peter Beekhuis, filiaalleider van de elektronicazaak Scheer en Foppen in Epe, die binnenkort de deuren sluit, als gevolg van een faillissement.

    Het gevoel is dubbel, zegt Beekhuis, als de koopjesjagers annex 'aasgieren' ter sprake komen. "Natuurlijk denk je aan de ene kant, 'was hier eerder komen kopen, dan waren we misschien niet failliet gegaan'. Aan de andere kant denk ik dat ik zelf hetzelfde zou handelen. Als je net een nieuwe wasmachine nodig hebt, is het logisch dat je die nu hier probeert te kopen met korting. Scheelt toch geld."

    Niet denderend
    Natuurlijk, de zaken liepen niet zo goed als ze zouden moeten lopen. Dat wist Beekhuis ook wel. "De signalen waren niet denderend. Dat geldt echter voor de hele middenstand. Onze winkel in Epe was ook zeker niet het drukste filiaal van de Scheer en Foppen-keten, maar zoals het vorige week ineens liep, de familie die zelf het faillissement van het bedrijf had aangevraagd..., dat kwam toch wel als een grote verrassing."

    Vlak na de bekendmaking van het faillissement gingen de producten van Scheer en Foppen in de aanbieding. Als bijen op de honing, zwermde het winkelend publiek ineens toe. Aangetrokken door grote kortingskreten op de etalageruiten. Beekhuis: "Het was direct drukker dan ooit. Bij wijze van spreken. De populaire merken en artikelen waren als eerste op.

    Airfryers
    De airfryers bijvoorbeeld. Die hebben overal dezelfde prijs, maar gingen bij ons met twintig procent korting weg. Daar waren we dus het eerst doorheen. Zo ook met bijvoorbeeld Miele-machines. Op zo'n dure aankoop scheelt de korting al gauw een paar honderd euro."

    Klanten zijn begaan met het lot van het personeel van Scheer en Foppen. Ze tonen betrokkenheid en medeleven. Minder leuke reacties krijgt Beekhuis natuurlijk ook. "Laatst was er iemand die vond de korting die hij kreeg te weinig en werd bijna kwaad op mij. Toen kon ik het niet laten te reageren met: 'Dat kan me weinig schelen, ik ben mijn baan kwijt!' Zo'n reactie van mij is echter een uitzondering hoor."

    Hard, pijnlijk, maar een feit. De twee fulltimers en de parttimer in Epe zijn hun baan straks kwijt. En de stagiaire zijn stageplek. Beekhuis: "Maar in Epe verkeren we in een gelukkige omstandigheid dat mijn twee collega's alweer met iets anders bezig zijn. Collega Ronald gaat als autodeskundige aan de slag bij de internettak van de Telegraaf en collega Jasper heeft juist zijn opleiding als sportfotograaf afgerond en gaat daar in verder. Zelf heb ik ook wat ideeën over de toekomst, ik wil mijn schrijfwerkzaamheden waarschijnlijk gaan uitbreiden. Ik duik heus wel weer ergens op. Alleen voor de stagiaire is het heel vervelend, hij moet echt op zoek naar een nieuw adres."