article
1.6634865
HARDENBERG - Vijf hallen van de Evenementenhal Hardenberg worden in 24 uur klaar gemaakt voor de komst van 8.000 bezoekers bij Pump up the 90's. Een logistieke klus van jewelste. Medewerkers gaan 's nachts gewoon door.
Pump up the 90's: 8.000 kaarten verkocht en nog steeds is er vraag
HARDENBERG - Vijf hallen van de Evenementenhal Hardenberg worden in 24 uur klaar gemaakt voor de komst van 8.000 bezoekers bij Pump up the 90's. Een logistieke klus van jewelste. Medewerkers gaan 's nachts gewoon door.
http://www.destentor.nl/regio/hardenberg/pump-up-the-90-s-8-000-kaarten-verkocht-en-nog-steeds-is-er-vraag-1.6634865
2016-11-11T12:59:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.4102557.1478871480!image/image-4102557.JPG
Hardenberg,Lokaal Thema ST,muziek,Pump up the 90's,Nakatomi,Mental Theo,Evenementenhal,Alice DJ,DJ Jean,Ibiza,top,hermes
Hardenberg
Home / Regio / Hardenberg / Pump up the 90's: 8.000 kaarten verkocht en nog steeds is er vraag

Pump up the 90's: 8.000 kaarten verkocht en nog steeds is er vraag

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    HARDENBERG - Vijf hallen van de Evenementenhal Hardenberg worden in 24 uur klaar gemaakt voor de komst van 8.000 bezoekers bij Pump up the 90's. Een logistieke klus van jewelste. Medewerkers gaan 's nachts gewoon door.

    Pump up the 90's is zaterdagavond toe aan editie 19. De Evenementenhal Hardenberg stroomt vol met 8.000 bezoekers en gezien de grote interesse hadden ze nog wel 2.000 kaarten kunnen verkopen. Jos Warringa, van de afdeling meetings & events, vertelt over het enorme succes van het muziekfeest.

    Dat speelt zich af in vijf hallen van het complex op het industrieterrein. Twee hallen zijn in gebruik voor de optredens voor onder meer Mental Theo, DJ Jean en Nakatomi, twee dienen als verblijf- en rokersruimten en in één hal is de entree met acht toegangspoorten, bonnenverkoop, lockers, extra toiletten, snackverkoop en merchandise.

    Wat vergt het aan voorbereiding?
    ,,Dit jaar is het een enorme logistieke klus omdat er in de dagen voorafgaande aan Pump nog beurzen waren. Er wordt daarom 's nachts doorgewerkt, we hebben precies 24 uur om alles op te bouwen. Zelf zetten we een man of veertig in voor alle facilitaire zaken in de hal zoals stroomvoorziening, inrichting en horeca. En dan zijn er nog de mensen van de toeleverende bedrijven voor de podia, licht en geluid, lasershows, led-schermen."

    Verklaar het succes eens?
    ,,Muziek uit de negentiger jaren doet het ook in deze tijd nog altijd enorm goed, en dat geldt ook voor artiesten uit die tijd. Mental Theo is nog altijd veelgevraagd. Niet alleen de dertigers en veertigers, zeg maar de jeugd van toen, vinden de muziek nog steeds leuk. Ook is die populair bij de jeugd van nu.

    Waar komt het publiek vandaan?
    ,,Bezoekers komen voornamelijk uit de driehoek tussen Enschede, Zwolle en Emmen, maar ook uit een studentenstad als Groningen. Een klein deel van die 8.000 man komt van ver, maar er zijn wel bezoekers uit Rotterdam."

    Het is begonnen als…?
    ,,Een soort reünie voor mensen die vroeger naar de discotheek gingen. Bij hen leefde die behoefte een jaar of tien geleden. De eerste keer waren er iets van 800 bezoekers en na een paar jaar is dat gegroeid naar enkele duizenden en dat is alleen maar meer geworden. We zijn in de goede tijd begonnen en waren een beetje trendsetter. Overal is het gekopieerd en veelal ook weer verdwenen. Maar bij ons is het nog altijd een mega-hit. De oudere jeugd komt nog steeds, maar ook de nieuwe jongeren willen er bij zijn. Best bijzonder."

    Hoe hou je het spannend?
    ,,Vernieuwing is heel belangrijk. We hebben twee edities per jaar en steeds hetzelfde doen werkt niet. Daarom hebben we nu een extra hal ingericht in tropische sferen met veertig kuub zand, hottubes, leuke verlichting, cocktailbar en deejays die de zomerse hits uit de negentiger jaren draaien. Ik ben op dat idee gekomen op het strand van Ibiza. Het thema is We're going to Ibiza, en dat verwijst naar één van de allergrootste 90's hits van de Vengaboys."