article
1.6076857
KAMPEN - Files zijn dagelijkse kost en ongelukken gebeuren wekelijks. De N50 bij Kampen is volop onderwerp van politieke discussie. Moet de weg verbreed worden? De Stentor nam verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen mee voor een ritje over de beruchte weg.
Verkeerspsycholoog: 'De N50 vraagt om moeilijkheden'
KAMPEN - Files zijn dagelijkse kost en ongelukken gebeuren wekelijks. De N50 bij Kampen is volop onderwerp van politieke discussie. Moet de weg verbreed worden? De Stentor nam verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen mee voor een ritje over de beruchte weg.
http://www.destentor.nl/regio/kampen/verkeerspsycholoog-de-n50-vraagt-om-moeilijkheden-1.6076857
2016-06-07T01:00:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6076858.1464962096!image/image-6076858.JPG
Kampen,Verkeer en vervoer,N50,Gerard Tertoolen,TOP,hermes
Kampen
Home / Regio / Kampen / Verkeerspsycholoog: 'De N50 vraagt om moeilijkheden'

Verkeerspsycholoog: 'De N50 vraagt om moeilijkheden'

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen reed voor het eerst over de N50. Hij verbaasde zich. "De automobilist weet niet waar hij aan toe is." Foto: Freddy Schinkel
    KAMPEN - Files zijn dagelijkse kost en ongelukken gebeuren wekelijks. De N50 bij Kampen is volop onderwerp van politieke discussie. Moet de weg verbreed worden? De Stentor nam verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen mee voor een ritje over de beruchte weg.

    Na een retourtje tussen Zalkerbroek en Ens is Tertoolen dankbaar. Hij kende de weg niet en verbaasde zich volop. "De variatie aan weginrichtingen is groot, terwijl de maximaal toegestane snelheid overal gelijk is. Dit heb ik nog nergens meegemaakt. De automobilist weet geen moment waar hij aan toe is. Deze weg vraagt om moeilijkheden. Hier moet iets gebeuren", is zijn conclusie.

    Tertoolen - bekend van EditieNL en De gevaarlijkste wegen van Nederland - heeft twee oplossingen. De eerste is in beide rijrichtingen 1 rijkstrook met af en toe een inhaalstrook. De tweede oplossing is de N50 verbreden tot 2 rijstroken in beide rijrichtingen. De snelwegvariant. "De weginrichting moet consequent zijn, zodat de weggebruiker weet wat hij kan verwachten."