article
1.6650261
EMMELOORD - Flevoland met daarin Emmeloord als epicentrum, wil zich de komende jaren nadrukkelijk profileren als aardappelwereldstad. ‘World Potato City’ is het vileine antwoord op ‘Potato Valley’ dat begin deze maand uitgeroepen werd door de provincies Groningen Friesland.
Emmeloord wil wereld-pieperstad worden
EMMELOORD - Flevoland met daarin Emmeloord als epicentrum, wil zich de komende jaren nadrukkelijk profileren als aardappelwereldstad. ‘World Potato City’ is het vileine antwoord op ‘Potato Valley’ dat begin deze maand uitgeroepen werd door de provincies Groningen Friesland.
http://www.destentor.nl/regio/noordoostpolder/emmeloord-wil-wereld-pieperstad-worden-1.6650261
2016-11-16T11:34:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.4284634.1398861904!image/image-4284634.jpg
Emmeloord,Economie,aardappelwereldstad,aardappels,top
Noordoostpolder
Home / Regio / Noordoostpolder / Emmeloord wil wereld-pieperstad worden

Emmeloord wil wereld-pieperstad worden

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    EMMELOORD - Flevoland met daarin Emmeloord als epicentrum, wil zich de komende jaren nadrukkelijk profileren als aardappelwereldstad. ‘World Potato City’ is het vileine antwoord op ‘Potato Valley’ dat begin deze maand uitgeroepen werd door de provincies Groningen Friesland.

    Van een ‘aardappeloorlog’ willen ze in de polder niet weten, maar de eigen ambities worden niet onder stoelen of banken geschoven. Zo is het streven om in 2021 het driejaarlijkse wereld aardappelcongres naar Emmeloord te halen. Daarnaast wordt gedacht aan de ontwikkeling van een fysiek ‘World Potato Center’, dat misschien al tijdens het congres in 2021 geopend kan worden.

    Ondertussen mag de pieper zelf ook wel wat gepromoot worden, zo vinden ze in de polder. Vanaf deze week is er een echte aardappel-app, waarmee de gebruiker in 360 graden-beeld de weg van de pootaardappel vanaf het land tot en met verscheping naar het buitenland kan beleven. Deze nieuwe ‘aardAPPel’, te dowloaden voor Iphone en Android, is ontwikkeld om jongeren te interesseren voor de pieper en verder te kijken dan alleen een portie friet.