article
1.6134877
OVERIJSSEL - De manier waarop Overijssel de vrijetijdssector uitdaagt en optilt, is een voorbeeld voor heel Nederland. Vindt Martin Maassen van RECRON, de branchevereniging voor recreatieondernemers.
Overijssel staat aan wieg toerisme van de toekomst
OVERIJSSEL - De manier waarop Overijssel de vrijetijdssector uitdaagt en optilt, is een voorbeeld voor heel Nederland. Vindt Martin Maassen van RECRON, de branchevereniging voor recreatieondernemers.
http://www.destentor.nl/regio/noordwest-overijssel/overijssel-staat-aan-wieg-toerisme-van-de-toekomst-1.6134877
2016-06-24T06:10:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6130333.1466607276!image/image-6130333.jpg
Overijssel,metrolijn,toerisme,top
Noordwest-Overijssel
Home / Regio / Noordwest-Overijssel / Overijssel staat aan wieg toerisme van de toekomst

Overijssel staat aan wieg toerisme van de toekomst

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Bootjes met toeristen in Giethoorn. Foto: ANP
    OVERIJSSEL - De manier waarop Overijssel de vrijetijdssector uitdaagt en optilt, is een voorbeeld voor heel Nederland. Vindt Martin Maassen van RECRON, de branchevereniging voor recreatieondernemers.

    Hij reageert op het nieuws dat Overijssel de komende vier jaar 10 miljoen euro uittrekt om de vrijetijdssector in de provincie een flinke impuls te geven.

    Bijzonder
    Wat maakt de opstelling van Overijssel zo bijzonder? „Ze doen boter bij de vis en helpen vernieuwing en investeringen mogelijk maken”, zegt Maassen. „Dat werkt. De provincie draagt enorm bij aan de kwaliteit van ondernemerschap. Ondernemers worden extra geprikkeld en gestimuleerd, maar ze moeten wel zelf het initiatief nemen.”

    En wat merkt de klant ervan? Heel veel. De kwaliteit van de recreatiebedrijven verbetert enorm. Het gaat om steeds meer dan verblijf alleen.

    Uniek
    Ook volgende de Overijsselse gedeputeerde Eddy van Hijum is de hechte samenwerking in Overijssel uniek. Allerlei partijen, van onderwijs en recreatieondernemers tot cultuur-, sport- zorg- en natuurorganisaties, werken samen en dagen elkaar uit onder de vlag van Gastvrij Overijssel. lag van Gastvrij Overijssel. „Wij ondersteunen dat onder meer door subsidie te verstrekken voor nieuwe verbindingen die tot vernieuwende producten leiden”, zegt Van Hijum.

    Hollandcity
    De promotie van Overijssel in het buitenland laat de provincie over aan het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). Die zet daarvoor HollandCity in de markt. Aan de hand van een aantal thematische ‘metrolijnen’ worden diverse bezienswaardigheden aangeprezen. „Als er op Schiphol Aziatische toeristen landen moeten ze al een presentatie krijgen van de mogelijkheden. Kies je voor water dan ga je naar de Kop van Overijssel, wil je kastelen en landgoederen, dan reis je verder naar onder meer Gelderland of Overijssel en wil je Hanzesteden dan is daar een speciaal arrangement voor.”