article
1.6229937
OMMEN - Het bestuur van de stichting Helemaal Ommen zal zich voortaan niet meer met de promotie van Ommen bezig houden.
Gemeente Ommen wil marketing in eigen hand
OMMEN - Het bestuur van de stichting Helemaal Ommen zal zich voortaan niet meer met de promotie van Ommen bezig houden.
http://www.destentor.nl/regio/ommen/gemeente-ommen-wil-marketing-in-eigen-hand-1.6229937
2016-07-29T15:18:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6229971.1469806835!image/image-6229971.JPG
Ommen,Cultuur, kunst en recreatie,Economie,Helemaal Ommen,citymarketing,top,hermes
Ommen
Home / Regio / Ommen / Gemeente Ommen wil marketing in eigen hand

Gemeente Ommen wil marketing in eigen hand

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    OMMEN - Het bestuur van de stichting Helemaal Ommen zal zich voortaan niet meer met de promotie van Ommen bezig houden.

    Dat is het gevolg van het besluit van de gemeente Ommen om de 'citymarketing' in eigen hand te willen houden. Helemaal Ommen is voortgekomen uit de Stichting Promotie Ommen, die in 2006 is opgericht. De stichting had als doel alle Ommer evenementen in kaart te brengen. Maar liefst 320 stuks, bleek bij een inventarisatie nog geen twee jaar geleden. Ook werden de evenementen in de publiciteit gebracht via een flyer en website.

    De stichting Helemaal Ommen heeft, in afwachting van het nieuwe citymarketingbeleid van de gemeente, haar werkzaamheden op pauze gezet. Gerard Post, voorzitter van Stichting Helemaal Ommen kan er wel mee leven dat de gemeente de citymarketing naar zich toe trekt. "Vorig jaar is hierover een rapport uitgebracht. Hoe de promotie het beste gebeuren kan. De inhoud van dat rapport ken ik niet, maar duidelijk is dat de gemeente vindt dat het anders moet."

    De gemeente wilde dat zaken moesten veranderen en heeft daarvoor een werkgroep opgezet. Het bestuur van stichting Helemaal Ommen heeft daarom een stapje opzij gedaan. Post: "Op het moment dat de gemeente nieuwe kandidaten zou aandragen die in het bestuur van de stichting Helemaal Ommen zitting konden nemen, zouden wij plaatsmaken voor de nieuwe mensen. Wij werkten volledig mee, de promotie van Ommen gaat ons aan het hart. Als de gemeente het anders wil, zullen wij daar aan meewerken. Ons hart ligt bij Ommen dus wij staan hier ook achter."

    Helemaal Ommen heeft vorig jaar een budget van 15.000 euro toegekend gekregen van de gemeente. "Van dat geld hebben wij een deel ter beschikking gesteld aan de werkgroep die namens de gemeente aan de slag is gegaan met de citymarketing." In de werkgroep zitten ook vertegenwoordigers van de Handelsvereniging Ommen, de Ommer Bissingh, de Recron en de horeca. "Die werkgroep heeft een promotiefilm over Ommen laten ontwikkelen."

    De stichting Helemaal Ommen heeft nu besloten haar werkzaamheden voortaan te beperken tot het beheer en co"ordinatie van de pool verkeersregelaars. "We slanken dus wat af. Met de verkeersregelaars voorzien we echt in een behoefte. Wij hebben een team van zo'n twintig vrijwilligers. Ze hebben een opleiding gekregen, er zijn hesjes en portofoons." De vrijwilligers helpen bij de Bissinghdagen, CSI Ommen en diverse andere evenementen.

    De gemeente vindt dat de focus van citymarketing nu voornamelijk ligt op dagbezoeken (evenementen en het winkelcentrum). Dat moet worden verbreed door thema's als wonen, ondernemen en toerisme erbij aan te pakken. Online marketingmogelijkheden moeten meer benut worden. Ook moet, naast werving, meer aandacht komen voor beleving en nazorg (meer herhaalbezoek).

    De gemeente Ommen heeft voor de citymarketing nu jaarlijks een budget van 25.000 euro beschikbaar gesteld in de begroting.