article
1.6618186
RAALTE - De gemeente Raalte moet de dienstverlening aan ouderen handhaven en zo mogelijk verbeteren. Dat is de strekking van een motie die de fractie van BurgerBelangen (BB) donderdag wil indienen tijdens de begrotingsvergadering van de Raalter raad.
Motie voor betere dienstverlening aan Raalter ouderen
RAALTE - De gemeente Raalte moet de dienstverlening aan ouderen handhaven en zo mogelijk verbeteren. Dat is de strekking van een motie die de fractie van BurgerBelangen (BB) donderdag wil indienen tijdens de begrotingsvergadering van de Raalter raad.
http://www.destentor.nl/regio/raalte/motie-voor-betere-dienstverlening-aan-raalter-ouderen-1.6618186
2016-11-08T02:16:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.4305441.1396948015!image/image-4305441.jpg
Raalte,Heino,Gemeente,digitalisering,ouderen,BurgerBelangen,Ben Nijboer,motie,dienstverlening,top,hermes
Raalte
Home / Regio / Raalte / Motie voor betere dienstverlening aan Raalter ouderen

Motie voor betere dienstverlening aan Raalter ouderen

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    RAALTE - De gemeente Raalte moet de dienstverlening aan ouderen handhaven en zo mogelijk verbeteren. Dat is de strekking van een motie die de fractie van BurgerBelangen (BB) donderdag wil indienen tijdens de begrotingsvergadering van de Raalter raad.

    De dienstverlening van de gemeente Raalte aan burgers, bedrijven en instanties wordt steeds digitaler. ,,Met name ouderen geven steeds vaker aan moeite te hebben deze ontwikkelingen bij te houden'', vertelt BB-raadslid Ben Nijboer. ,,Je kunt en mag van ouderen niet automatisch verwachten dat ze deze ontwikkelingen bijhouden; daarentegen mag wel van gemeenten verwacht worden dat de dienstverlening aansluit bij de mogelijkheden van de inwoners, zeker als het om ouderen gaat. De gemeente is er voor de inwoners, niet andersom.''

    Via een motie wil BB het college opdracht geven te inventariseren hoe de persoonlijke dienstverlening aan ouderen verbeterd kan worden, en acties uit te zetten om dat te realiseren. Ook moet ervoor gezorgd worden dat volgende digitaliseringslagen niet ten koste gaan van de kwaliteit van de persoonlijke dienstverlening aan ouderen.