article
1.6093101
HEINO/LIERDERHOLTHUIS - De Molenweg, de drukbereden verbindingsweg tussen Heino en Lierderholthuis, ondergaat een metamorfose. Meest in het oog springende onderdeel van de reconstructie is de vervanging van de rotonde.
Snelheid moet omlaag op Molenweg Heino
HEINO/LIERDERHOLTHUIS - De Molenweg, de drukbereden verbindingsweg tussen Heino en Lierderholthuis, ondergaat een metamorfose. Meest in het oog springende onderdeel van de reconstructie is de vervanging van de rotonde.
http://www.destentor.nl/regio/raalte/snelheid-moet-omlaag-op-molenweg-heino-1.6093101
2016-06-09T10:15:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6093102.1465467522!image/image-6093102.JPG
Heino,Wegwerkzaamheden,fietssuggestiestroken,Rikke,Lierderholthuis,30km-zone,Molenweg,rotonde,top,hermes
Raalte
Home / Regio / Raalte / Snelheid moet omlaag op Molenweg Heino

Snelheid moet omlaag op Molenweg Heino

Foto's
2
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Stratenmakers zijn druk bezig met de reconstructie van de Molenweg, tussen Heino en Lierderholthuis. foto Gerard Vrakking
    • Afbeelding
      Fotograaf
    HEINO/LIERDERHOLTHUIS - De Molenweg, de drukbereden verbindingsweg tussen Heino en Lierderholthuis, ondergaat een metamorfose. Meest in het oog springende onderdeel van de reconstructie is de vervanging van de rotonde.

    Het kruispunt van de Molenweg en De Rikke, in het Heinose plan Kiezebos, is vervangen door een plateau. Dat past beter in een 30km-zone dan een rotonde, en levert uiteindelijk ook een besparing op in onderhoud. Eerst was het plan om de rotonde nog een vierde aftakking te geven, die de ontsluiting moest vormen voor een gepland noordelijk woongebied dat zou aansluiten op de nieuwbouwwijk Kiezebos. "Aangezien dit woongebied niet zal worden ontwikkeld heeft de 'robuuste rotonde' zijn waarde als een correcte kruispuntoplossing verloren", schrijft het Raalter college van burgemeester en wethouders aan de raad.

    Verder is de grens van de bebouwde kom ter hoogte van Kiezebos ruim 300 meter opgeschoven richting Heino, waar meer bebouwing is. Verkeer dat vanuit de richting Lierderholthuis de bebouwde kom inreed, deed dat vaak met hogere snelheden, omdat de woningen hier nog op ruime afstand van de weg liggen. Bestuurders voelden daardoor onvoldoende de noodzaak langzamer te rijden.

    Op de nieuwe komgrens wordt een verkeersdrempel aangelegd, waarmee ook de aansluiting van het (nieuwe) fietspad naar de Zeis wordt beveiligd. De maximumsnelheid binnen de bebouwde kom wordt teruggeschroefd van 50 naar 30 km per uur.