article
1.6585452
WANNEPERVEEN - Het dorp Wanneperveen is samen met de Limburgse gemeente Horst aan de Maas en het Zeeuwse Hulst in de race voor plaatsing van de eerste ServiceCorner.
Wanneperveen loopt voorop bij plaatsing eerste ServiceCorners
WANNEPERVEEN - Het dorp Wanneperveen is samen met de Limburgse gemeente Horst aan de Maas en het Zeeuwse Hulst in de race voor plaatsing van de eerste ServiceCorner.
http://www.destentor.nl/regio/steenwijkerland/wanneperveen-loopt-voorop-bij-plaatsing-eerste-servicecorners-1.6585452
2016-10-28T14:01:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.4310601.1397205610!image/image-4310601.jpg
Wanneperveen,Sociaal en maatschappij,ServiceCorner,top,hermes
Steenwijkerland
Home / Regio / Steenwijkerland / Wanneperveen loopt voorop bij plaatsing eerste ServiceCorners

Wanneperveen loopt voorop bij plaatsing eerste ServiceCorners

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    WANNEPERVEEN -  Het dorp Wanneperveen is samen met de Limburgse gemeente Horst aan de Maas en het Zeeuwse Hulst in de race voor plaatsing van de eerste ServiceCorner.

    Ook Alkmaar en Rotterdam hebben belangstelling voor dit technisch hoogstandje dat onder meer geld halen, storten of overmaken en het opladen van de OV-chipkaart mogelijk maakt.

    Auke van den Hoek is met zijn bedrijf PayQueste de geestelijk vader. "Met de ServiceCorner willen we de bereikbaarheid en leefbaarheid in kleine kernen en inmiddels ook de buitenwijken van grote steden verbeteren. Als je op het platteland woont en je wilt je nieuwe paspoort ophalen, dan ben je wel even onderweg. Ook een paspoort ophalen kan bij de ServiceCorner."

    Het concept stamt uit 2005. Door de economische crisis en het gebrek aan financiering heeft het tot 2014 geduurd voor de ServiceCorner weer in beeld kwam. Binnen enkele weken worden overeenkomsten en contracten getekend en gaat de ontwikkeling van de ServiceCorner van start.

    Horst
    Horst aan de Maas heeft ingestemd voor een ServiceCorner op twee locaties in de gemeente. Gemeentelijke garantstelling is een voorwaarde. De voorziening kost gemiddeld 2.500 euro per maand. Wordt er veel gebruik van gemaakt - het dienstenpakket is naar eigen wens in te vullen - dan kan het zijn dat de ServiceCorner 2.000 euro oplevert. In dat geval moet de gemeente nog 500 euro bijleggen. Hoe meer de ServiceCorner wordt gebruikt, hoe meer het oplevert. "Als je plus draait, houd je geld over. Dat gaat naar organisaties en activiteiten in het dorp. Ik wil dat het een machine gaat worden van de mensen zelf. Als je er geen gebruik van maakt, is de exploitatie zo zwaar negatief dat we die machine weghalen."