article
1.6650545
VOORST – Voorst is ontstemd over het verwijt dat het van alle gemeenten in deze regio het slechtst reageert op vragen per email. De gemeente zou er namelijk volgens een onderzoek van de organisatie ‘Wij verdienen beter’ minstens een maand over doen voordat er antwoord gegeven wordt. Nader onderzoek wijst uit dat Voorst in het onderzoek de dupe is geworden van 'een technische fout'.
Onterecht verwijt trage mail-reactie Voorst
VOORST – Voorst is ontstemd over het verwijt dat het van alle gemeenten in deze regio het slechtst reageert op vragen per email. De gemeente zou er namelijk volgens een onderzoek van de organisatie ‘Wij verdienen beter’ minstens een maand over doen voordat er antwoord gegeven wordt. Nader onderzoek wijst uit dat Voorst in het onderzoek de dupe is geworden van 'een technische fout'.
http://www.destentor.nl/regio/voorst/onterecht-verwijt-trage-mail-reactie-voorst-1.6650545
2016-11-16T12:54:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.4309194.1397127137!image/image-4309194.jpg
Voorst,Politiek en bestuur,top
Voorst
Home / Regio / Voorst / Onterecht verwijt trage mail-reactie Voorst

Onterecht verwijt trage mail-reactie Voorst

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    VOORST – Voorst is ontstemd over het verwijt dat het van alle gemeenten in deze regio het slechtst reageert op vragen per email. De gemeente zou er namelijk volgens een onderzoek van de organisatie ‘Wij verdienen beter’ minstens een maand over doen voordat er antwoord gegeven wordt. Nader onderzoek wijst uit dat Voorst in het onderzoek de dupe is geworden van 'een technische fout'. 

    ,,We houden de mailbox met meerdere mensen de hele dag in de gaten en in de meeste gevallen antwoorden we per ommegaande. En als er een keer een weekend tussen zit dan duurt het een keer drie dagen’’, zegt een woordvoerder van de gemeente, die bezweert dat er nooit klachten vanuit het publiek komen over een trage afhandeling van mail.

    Technische fout
    Na overleg met de gemeente Voorst zegt Peter van de Wijngaart van 'Wij verdienen beter' dat de mail van gemeente Voorst waarschijnlijk door een technische oorzaak niet is aangekomen. ,, De gemeente Voorst is in dit geval denk ik het slachtoffer geworden van een technische oorzaak die waarschijnlijk buiten haar invloed ligt en zij heeft zoals zij heeft aangetoond inderdaad haar best gedaan om ook de e-mail in de eerste ronde van het onderzoek al te beantwoorden.''

    Boom kappen
    Voor het onderzoek heeft ‘Wij verdienen beter’ aan 390 Nederlandse gemeenten een vraag gesteld over de regels voor het kappen van een boom onder de naam van Charlie van der Horst. ‘Wij verdienen beter’ houdt regelmatig onderzoek naar de bereikbaarheid van gemeenten. Daarbij is het opgevallen dat meer en meer gemeenten gebruik maken van mail-formulieren op de site en dat het normale mail-adres niet te vinden is. Volgens Peter van de Wijngaart is dat een ongewenste ontwikkeling, omdat gebruikers van die formulieren vaak gedwongen worden meer informatie over zichzelf achter te laten dan nodig is.

    Ongeveer een derde van de gemeenten in de regio van de Stentor maakt gebruik van dergelijke formulieren. De meerderheid vermeldt gewoon een mailadres.

    De uitkomst van het volledige onderzoek van ‘Wij verdienen beter’ is hier onder te zien: