article
1.6636413
TWELLO - Zorgaanbieder Sensire geeft de 87-jarige, halfzijdig verlamde Antonia haar geld terug. Ook beraadt de zorgaanbieder zich over hoe het in de toekomst met zorg via persoonsgebonden budgetten (pgb) wil omgaan. Daar helemaal mee stoppen, is een optie.
Sensire geeft Antonia volledige bedrag terug
TWELLO - Zorgaanbieder Sensire geeft de 87-jarige, halfzijdig verlamde Antonia haar geld terug. Ook beraadt de zorgaanbieder zich over hoe het in de toekomst met zorg via persoonsgebonden budgetten (pgb) wil omgaan. Daar helemaal mee stoppen, is een optie.
http://www.destentor.nl/regio/voorst/twello/sensire-geeft-antonia-volledige-bedrag-terug-1.6636413
2016-11-12T02:00:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6613448.1478364520!image/image-6613448.JPG
Twello,Sociaal en maatschappij,top
Twello
Home / Regio / Voorst / Twello / Sensire geeft Antonia volledige bedrag terug

Sensire geeft Antonia volledige bedrag terug

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De 87-jarige Antonia uit Twello heeft het zwaar te verduren gehad.
      Fotograaf
    TWELLO - Zorgaanbieder Sensire geeft de 87-jarige, halfzijdig verlamde Antonia haar geld terug. Ook beraadt de zorgaanbieder zich over hoe het in de toekomst met zorg via persoonsgebonden budgetten (pgb) wil omgaan. Daar helemaal mee stoppen, is een optie.

    De Twellose vrouw deed vorige week haar verhaal in deze krant: ze voelde zich onder druk gezet om een formulier te tekenen, dat ze niet eerst mocht lezen. „Als ik niet zou tekenen, zou ik de volgende ochtend al geen hulp meer krijgen”, vertelde ze daarover. Anderhalve maand na het zetten van haar handtekening, kreeg ze de eerste rekening, van 2000 euro. Dat was de maandelijkse eigen bijdrage voor haar zorg via pgb. Na drie maanden stapte Antonia over naar Buurtzorg, waar ze nu voor dezelfde uren zorg (via zorg in natura) géén eigen bijdrage betaalt.

    Communicatie
    Naar aanleiding van het artikel, is Sensire maandag op bezoek gegaan bij Antonia. De zorgaanbieder stelt dat het duidelijk is geworden dat het in de communicatie niet goed is gegaan. „De media-aandacht heeft ervoor gezorgd dat we haar situatie nogmaals hebben bekeken. De les die we hiervan leren is dat we nog zorgvuldiger moeten zijn, en dat we de hoogte van een eventuele eigen bijdrage vroegtijdiger duidelijk moeten maken. ”
    De 87-jarige Twellose is gelukkig met de teruggave. „Maandag vroegen ze of ze nog iets voor mij konden betekenen. Ik vroeg toen of ik misschien wat geld terug kon krijgen, omdat ik echt alle potjes heb moeten leegtrekken om de 6000 euro aan rekeningen te kunnen betalen.” Na enkele dagen intern beraad, besloot Sensire het volledige bedrag terug te betalen.