article
1.6679476
ZUTPHEN - Inwoners van Zutphen die moeilijk aan werk komen, kunnen de komende tijd een flinke zet in de rug krijgen. Een groot aantal organisaties slaat daarvoor de handen ineen.
Campagne voor 'kwetsbare' werklozen in Zutphen
ZUTPHEN - Inwoners van Zutphen die moeilijk aan werk komen, kunnen de komende tijd een flinke zet in de rug krijgen. Een groot aantal organisaties slaat daarvoor de handen ineen.
http://www.destentor.nl/regio/zutphen/campagne-voor-kwetsbare-werklozen-in-zutphen-1.6679476
2016-11-26T01:00:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6679477.1480084284!image/image-6679477.JPG
Zutphen,Economie,banen,werkloosheid,top,hermes
Zutphen
Home / Regio / Zutphen / Campagne voor 'kwetsbare' werklozen in Zutphen

Campagne voor 'kwetsbare' werklozen in Zutphen

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Petra Fokkema (werkzoekende), Annelies de Jonge (wethouder gemeente Zutphen) en Roderik de Wilde (ondernemer DWR Notarissen) verrichtten samen de aftrap van de campagne The Challenge. De Wilde heeft een baan gecreëerd voor Fokkema.
      Fotograaf
    ZUTPHEN - Inwoners van Zutphen die moeilijk aan werk komen, kunnen de komende tijd een flinke zet in de rug krijgen. Een groot aantal organisaties slaat daarvoor de handen ineen.

    Instanties als gemeente en Het Plein, bedrijven en maatschappelijke instellingen willen ,,kwetsbare'' werkzoekenden verder helpen door beter van elkaars netwerken en mogelijkheden gebruik te maken.

    Heel concreet moet dat mensen aan een werkervaringsplek, stage of zelfs betaalde baan helpen. Daarnaast moet het project alle betrokken organisaties meer bewust maken van de werkloosheid-problematiek in Zutphen, én vooral ook van de mogelijkheden er iets aan te doen.

    Het project richt zich onder meer op langdurig werklozen, maar bijvoorbeeld ook op ex-gevangenen en vluchtelingen met een verblijfsstatus, schetst projectleider Armijn van Roon.

    De komende zeven maanden zijn er onder de noemer The Challenge verschillende activiteiten. De creatieve afsluiting van het project is een evenement in de stijl van tv-programma The Voice of Holland. Tijdens de 'talentenjacht' presenteren werkzoekenden zich. Werkgevers en vrijwilligersorganisaties kunnen daarop ter plekke te besluiten iemand onder z'n hoede te nemen.