article
1.6230803
ZUTPHEN - Ondernemers in de binnenstad van Zutphen tonen veel interesse voor de registratie van passanten die sinds enkele maanden met behulp van elf telkastjes wordt uitgevoerd. De eerste resultaten zijn volgens binnenstadsmanager Remco Feith veelbelovend.
Ondernemers Zutphen blij met volgen winkelend publiek
ZUTPHEN - Ondernemers in de binnenstad van Zutphen tonen veel interesse voor de registratie van passanten die sinds enkele maanden met behulp van elf telkastjes wordt uitgevoerd. De eerste resultaten zijn volgens binnenstadsmanager Remco Feith veelbelovend.
http://www.destentor.nl/regio/zutphen/ondernemers-zutphen-blij-met-volgen-winkelend-publiek-1.6230803
2016-07-30T09:19:18+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.3798533.1409761977!image/image-3798533.jpg
Zutphen,Economie,Winkelen,top
Zutphen
Home / Regio / Zutphen / Ondernemers Zutphen blij met volgen winkelend publiek

Ondernemers Zutphen blij met volgen winkelend publiek

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De Houtmarkt in Zutphen
      Fotograaf
    ZUTPHEN - Ondernemers in de binnenstad van Zutphen tonen veel interesse voor de registratie van passanten die sinds enkele maanden met behulp van elf telkastjes wordt uitgevoerd. De eerste resultaten zijn volgens binnenstadsmanager Remco Feith veelbelovend. 

    De kastjes zijn in februari - verspreid over de binnenstad - aangebracht door het bedrijf Locatus. Ze tellen het aantal unieke bezoekers aan de hand van wifi- en bluetoothsignalen. Sinds april levert dat betrouwbare datagegevens op waar ‘ongekend veel’ belangstelling voor is van ondernemers, volgens Remco Feith. „Ondernemers willen vooral de cijfers in hun eigen straat weten en hoe die zich verhouden tot andere straten.”

    Aanpassingen
    Het grote voordeel ervan is volgens de binnenstadsmanager dat ondernemers slimme aanpassingen kunnen doen. Zo zouden bijvoorbeeld de inzet van personeel, openingstijden, assortiment en aanbiedingen kunnen aanpassen aan de hand van de gegevens. De resultaten van de eerste maanden leverden wat Feith betreft al enkele aardige inzichten op en bevestigingen tegelijk ook bestaande indrukken. Zo blijken evenementen en de markten op donderdag en zaterdag belangrijke factoren te zijn bij het trekken van bezoekers. Daarbij viel op dat het belang van de zondag toeneemt. „Op zondag is het soms al drukker dan op een dinsdagmiddag, zelfs als de winkels dicht zitten. Puur door terrasbezoekers en wandelaars.”