article
1.6649501
REGIO - Overijsselaars zijn gek op chocoladeletters. Gemiddeld koopt maar 3 procent van de Nederlanders direct hun eerste chocoladeletter zodra deze in de winkel ligt. Maar in Overijssel kocht maar liefst 8 procent van de mensen direct een letter toen deze in de winkel lag.
Chocoladeletteronderzoek: Overijsselaars zijn gek op chocoladeletters
REGIO - Overijsselaars zijn gek op chocoladeletters. Gemiddeld koopt maar 3 procent van de Nederlanders direct hun eerste chocoladeletter zodra deze in de winkel ligt. Maar in Overijssel kocht maar liefst 8 procent van de mensen direct een letter toen deze in de winkel lag.
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/chocoladeletteronderzoek-overijsselaars-zijn-gek-op-chocoladeletters-1.6649501
2016-11-16T07:43:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.4621855.1415719945!image/image-4621855.jpg
Overijssel,chocoladeletter,top
Zwolle
Home / Regio / Zwolle / Chocoladeletteronderzoek: Overijsselaars zijn gek op chocoladeletters

Chocoladeletteronderzoek: Overijsselaars zijn gek op chocoladeletters

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    REGIO - Overijsselaars zijn gek op chocoladeletters. Gemiddeld koopt maar 3 procent van de Nederlanders direct hun eerste chocoladeletter zodra deze in de winkel ligt. Maar in Overijssel kocht maar liefst 8 procent van de mensen direct een letter toen deze in de winkel lag.

    Dat blijkt uit een chocoladeletteronderzoek dat de HEMA hield onder meer dan 1000 mensen. Ook worden Overijsselaars graag verrast met een chocoladeletter: maar liefst 78 procent vindt een chocoladeletter een cadeautje om te krijgen en 97 procent geniet er echt van om het aan iemand te geven.

    Flevoland en Gelderland
    In Flevoland zijn chocoladeletters minder populair. 24 procent van de mensen geeft daar aan nooit chocoladeletters te kopen. In Gelderland koop 23 procent van de mensen een chocoladeletter in de week voor Sinterklaas. 

    M, S en A
    De letters M, S en A zijn de meest populaire chocoladeletters. Veel mensen denken dat er in die letters de meeste chocolade zit. Maar dat is een fabel, zegt Marry Jansen-Kin van de Hema. ,,De grootte van de letter bepaalt hoe de chocolade verdeeld wordt in het aantal gram; iedere letter bevat dezelfde hoeveelheid chocolade.”

    Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat 83 procent van de ondervraagden het belangrijker vindt om hun favoriete smaak chocola te krijgen dan de juiste letter

    Mannen geven meer geld uit
    Wie denkt dat vrouwen de grootste chocolade-addicts zijn heeft het mis: mannen geven gemiddeld meer geld uit aan chocoladeletters dan vrouwen. Vrouwen geven gemiddeld één tot vijf euro uit, terwijl mannen tussen de zes en tien euro besteden.