article
1.6658962
KAMPEN - De N50, één van de belangrijkste verbindingen tussen het noorden en zuiden van ons land, is de afgelopen vier jaar een stuk gevaarlijker geworden. Het aantal weggebruikers nam in die periode rondom Kampen toe met 17 procent, en daarmee wordt de kans op ongelukken ook groter.
N50 ís ook echt gevaarlijker geworden
KAMPEN - De N50, één van de belangrijkste verbindingen tussen het noorden en zuiden van ons land, is de afgelopen vier jaar een stuk gevaarlijker geworden. Het aantal weggebruikers nam in die periode rondom Kampen toe met 17 procent, en daarmee wordt de kans op ongelukken ook groter.
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/n50-%C3%ADs-ook-echt-gevaarlijker-geworden-1.6658962
2016-11-19T05:54:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6616984.1478501551!image/image-6616984.PNG
Kampen,Recht, misdaad en 112,Sociaal en maatschappij,Verkeer en vervoer,volgauto,politie,smartphone,verkeer,top
Zwolle
Home / Regio / Zwolle / N50 ís ook echt gevaarlijker geworden

N50 ís ook echt gevaarlijker geworden

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      File op de N50 door een botsing tussen een kraanwagen en meerdere auto's
      Fotograaf
    KAMPEN - De N50, één van de belangrijkste verbindingen tussen het noorden en zuiden van ons land, is de afgelopen vier jaar een stuk gevaarlijker geworden. Het aantal weggebruikers nam in die periode rondom Kampen toe met 17 procent, en daarmee wordt de kans op ongelukken ook groter.

    Die toename op de N50 tussen de afslagen Kampen-Zuid en Kampen-Centrum blijkt uit cijfers van Rijkswaterstaat. Op de drukste momenten rijden er elk uur, per rijrichting zo’n 1500 voertuigen.

    More is more
    Meer verkeer betekent meer files en meer ongevallen, zo constateert Job Birnie, adviseur Verkeersmanagement bij Goudappel Coffeng. Het gaat volgens hem om kleine kop-staart-botsingen, die bijvoorbeeld in files ontstaan. „En soms helaas ook ernstige ongevallen, bijvoorbeeld omdat verkeer op een file inrijdt. Buiten de spits is er ook gevaar.” Hij ziet extra asfalt en matrixborden als goede oplossingen voor het verbeteren van de verkeersveiligheid.

    Verbreden
    Lokale overheden en het bedrijfsleven proberen de N50 op dit weggedeelte verbreed te krijgen. De Tweede Kamer praat daar eind deze maand over. De Stentor opende deze week een meldpunt over de omstreden weg en kreeg binnen een mum van tijd meer dan 150 reacties binnen