article
1.6596087
ZWOLLE - Een postpakketje ‘bezorgen’ in de kliko, dat zou niet moeten kunnen. Toch gebeurt het, tot ergernis van klanten. Pakketjes van bezorgers als DHL, PostNL en DPD worden wel vaker op inventieve wijze bezorgd als de ontvanger de deur niet opendoet. Dat blijkt uit tientallen reacties op onze website. Daar reageren lezers op het verhaal van Zwollenaar Vincent Wever, bij wie DHL vrijdagochtend een gloednieuwe telefoon in de blauwe papiercontainer stopte.
Pakketjes worden op meest vreemde plaatsen bezorgd
ZWOLLE - Een postpakketje ‘bezorgen’ in de kliko, dat zou niet moeten kunnen. Toch gebeurt het, tot ergernis van klanten. Pakketjes van bezorgers als DHL, PostNL en DPD worden wel vaker op inventieve wijze bezorgd als de ontvanger de deur niet opendoet. Dat blijkt uit tientallen reacties op onze website. Daar reageren lezers op het verhaal van Zwollenaar Vincent Wever, bij wie DHL vrijdagochtend een gloednieuwe telefoon in de blauwe papiercontainer stopte.
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/pakketjes-worden-op-meest-vreemde-plaatsen-bezorgd-1.6596087
2016-11-01T05:00:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6588202.1477753253!image/image-6588202.JPG
Zwolle,Cultuur, kunst en recreatie,Economie,postorder,pakketje,postnl,bezorging,dhl,top,zwolle
Zwolle
Home / Regio / Zwolle / Pakketjes worden op meest vreemde plaatsen bezorgd

Pakketjes worden op meest vreemde plaatsen bezorgd

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Dit briefje kreeg Vincent Wever in zijn bus.
    ZWOLLE - Een postpakketje ‘bezorgen’ in de kliko, dat zou niet moeten kunnen. Toch gebeurt het, tot ergernis van klanten. Pakketjes van bezorgers als DHL, PostNL en DPD worden wel vaker op inventieve wijze bezorgd als de ontvanger de deur niet opendoet. Dat blijkt uit tientallen reacties op onze website. Daar reageren lezers op het verhaal van Zwollenaar Vincent Wever, bij wie DHL vrijdagochtend een gloednieuwe telefoon in de blauwe papiercontainer stopte.
    „Het komt blijkbaar vaker voor dat de container gebruikt wordt”, weet Wever. Andere mogelijkheden zijn onder de carport, simpelweg aan de voordeur of bij de compost.
    De Consumentenbond houdt geen cijfers bij, maar weet dat het ‘heel erg speelt’. „Wij ontvangen veel klachten over het niet ontvangen van pakketjes of beschadiging”, zegt een woordvoerder. Het heeft voor de consument weinig zin een klacht in te dienen bij de bezorger. „Je hebt een overeenkomst met de verkoper. Die is verantwoordelijk, moet vergoeden.” Dat het soms fout loopt bij de levering verbaast Ewout Blaauw van DHL niet. „Met bijna een miljoen pakjes per week die door zesduizend medewerkers worden bezorgd, gaat het natuurlijk wel eens mis.”
     
    Discussie over aanleiding
    Dat een hoge werkdruk en lage tarieven – bezorgers willen iedere dag zo veel mogelijk leveren – aan de basis liggen van de nonchalante leveringen, vindt Blaauw geen goede verklaring. „Naar ons idee was het een goede, maar misplaatste intentie van de bezorger om de klant verder te helpen.”
    Uit reacties op onze site blijkt dat niet iedereen de container een slechte opbergplek vindt. Bij enkelen werkt die zelfs als een soort XL-brievenbus. Bewoners maken dan een afspraak met de postbode om bij afwezigheid de pakketjes in de vuilnisbak achter te laten. „Dus volgende keer het pakje toch maar retour afzender”, vraagt schrijfster Erin zich af. Zij had een afspraak met de postbode. „Ik vrees dat dit na deze ophef niet meer kan.”