article
1.6230656
ZWOLLE - Een aantal regionale bedrijven onderzoekt de kansen voor een foodmarket in Zwolle. Het moet een plek worden waar consumenten ‘eerlijke producten’ kunnen proeven en kopen. De overdekte Weeshuispassage is in beeld voor hun plannen, bevestigt Jeroen Neimeijer. Hij is biologisch varkensboer in Heino en is een van de initiatiefnemers.
Toch foodmarket in Weeshuispassage Zwolle?
ZWOLLE - Een aantal regionale bedrijven onderzoekt de kansen voor een foodmarket in Zwolle. Het moet een plek worden waar consumenten ‘eerlijke producten’ kunnen proeven en kopen. De overdekte Weeshuispassage is in beeld voor hun plannen, bevestigt Jeroen Neimeijer. Hij is biologisch varkensboer in Heino en is een van de initiatiefnemers.
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/toch-foodmarket-in-weeshuispassage-zwolle-1.6230656
2016-07-30T06:28:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6118949.1466243500!image/image-6118949.JPG
Zwolle
Home / Regio / Zwolle / Toch foodmarket in Weeshuispassage Zwolle?

Toch foodmarket in Weeshuispassage Zwolle?

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      foto frans paalman
    ZWOLLE - Een aantal regionale bedrijven onderzoekt de kansen voor een foodmarket in Zwolle. Het moet een plek worden waar consumenten ‘eerlijke producten’ kunnen proeven en kopen. De overdekte Weeshuispassage is in beeld voor hun plannen, bevestigt Jeroen Neimeijer. Hij is biologisch varkensboer in Heino en is een van de initiatiefnemers. 

    Vorig jaar werd al een verkennend onderzoek uitgevoerd naar de haalbaarheid van een foodmarket - of versmarkt - in de overdekte passage. Dit in navolging van diverse andere steden. Een aantal bedrijven uit de regio probeert hier nu nadere invulling aan te geven.

    Koningsdag
    Neimeijer is erbij betrokken geraakt vanwege Koningsdag in Zwolle. Ondernemers uit de omgeving van Zwolle mochten zich toen met hun streekproducten tijdens de Parade presenteren voor de koninklijke familie. Daar ontstond het idee om een plek te creë- ren waar de bedrijven rechtstreeks aan de consument kunnen verkopen. „We willen de lijn naar de consument zo kort mogelijk houden. Zodat die weet waar de producten vandaan komen en het voedsel als het ware een gezicht krijgt en mensen het verhaal erachter kennen. We willen af van het anonieme bulkvoer.”