article
1.6196894
ZWOLLE - De eerste HanZup nieuwe stijl is gewonnen door het team van Ad van Os, Rianne Seton en Thijs Verster. Vitual reality als alternatief voor de fysieke verplaatsing van mensen én objecten.
Virtual Reality als oplossing voor mobiliteit in Overijssel
ZWOLLE - De eerste HanZup nieuwe stijl is gewonnen door het team van Ad van Os, Rianne Seton en Thijs Verster. Vitual reality als alternatief voor de fysieke verplaatsing van mensen én objecten.
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/virtual-reality-als-oplossing-voor-mobiliteit-in-overijssel-1.6196894
2016-07-15T20:26:00+0000
http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6196900.1468614342!image/image-6196900.jpg
Zwolle,Sociaal en maatschappij
Zwolle
Home / Regio / Zwolle / Virtual Reality als oplossing voor mobiliteit in Overijssel

Virtual Reality als oplossing voor mobiliteit in Overijssel

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      HanZup Winnaars met opdrachtgever D66 en organisatoren Peter Vader en Eefke Meijerink van de Creatieve Coöperatie.
    ZWOLLE - De eerste HanZup nieuwe stijl is gewonnen door het team van Ad van Os, Rianne Seton en Thijs Verster. Vitual reality als alternatief voor de fysieke verplaatsing van mensen én objecten.

    Een HanZup is een co-creatie sessie van een middag waarin teams van creatieve ondernemers en studenten in competitie met elkaar de beste oplossingen bedenken voor een innovatievraagstuk.

    In drie rondes werd het idee uitgewerkt tot een concept voor de toekomst. De statenfractie van D66 Overijssel koos dit idee voor de mobiliteit van de toekomst als het meest sublieme idee. Gerrit van Hofwegen (statenlid): “We waren op zoek naar iets wat aan het denken zet. Virtual reality als oplossing voor mobiliteit, dat is wel een dingetje! De HanZup is echt een ideeëngenerator.”

    Een van de winnaars, Ad van Os verwoord het anders: “We hebben gewonnen met exponentieel denken. Dit heeft Nederland veel meer nodig, kruisbestuiving van creatieve denkers met mensen uit verschillende andere sectoren”