Situatie na het ongeval in Doetinchem op 28 december 2019.
Volledig scherm
Situatie na het ongeval in Doetinchem op 28 december 2019. © Joost/RonVMedia

Man (19) uit Putten veroorzaakte al bellend ernstig ongeluk, grote gevolgen voor ex-vriendin

Het was een leuk dagje uit met de familie in Duitsland, op 28 december 2019. Maar na afloop wel met desastreuze gevolgen voor de inmiddels ex-vriendin van een destijds 19-jarige man uit Putten, die al bellend door rood reed en een zwaar ongeval veroorzaakte.

12 reacties

  • Otto Hulsman

    1 jaar geleden
    Alles wat je doet in de auto kan je concentratie op het rijden verminderen. Nog erger dan handsfree bellen zijn de chauffeurs die voortdurend even kijken naar hun bijrijder als ze met die persoon aan het praten zijn. Als je handsfree bellen gaat verbieden, dan zijn er dus veel meer activiteiten die daarvoor in aanmerking komen. Ik neem aan dat de veroordeling niet te maken had met het handsfree bellen, maar met het maken van fouten die tot het ongeval hebben geleid.
  • Jetze Mellema

    1 jaar geleden
    @Martin: Er is nog geen straf opgelegd.
  • Andy Van Werven

    1 jaar geleden
    Je zou gewoon niet moeten bellen ook geen handsfree bellen is al net zo gevaarlijk dan denk je aan de vragen van de persoon aan de anderkant en dan ben je de verkeer vergeten want zoals je leest heeft de vader ge,egd dat hij af moest slaan en dat is al een teken van druk denken met telefoon gesprek
  • Bettine Lugt

    1 jaar geleden
    Helaas is handsfree bellen nog steeds toegestaan. Kom regelmatig bellende/appende auto en trekker combinaties tegen die hun telefoon vasthouden en dat is niet toegestaan. Levensgevaarlijk voor andere weggebruikers m.n. voor fietsers en wandelaars.
  • Martin Bolhuis

    1 jaar geleden
    Hoe kan men nu weer zo'n lage straf opleggen. Het leed is niet te overzien.
  1. ‘Mag ik rechts inhalen op de snelweg als anderen onnodig links rijden?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Mag ik rechts inhalen op de snelweg als anderen onnodig links rijden?’

    ‘Op de route Eindhoven-Schiphol bestaat een groot deel van de snelweg uit vijf rijstroken’, aldus lezer Tuscar Leiseboer in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Vaak rijden er auto’s op de vierde of zelfs vijfde rijstrook terwijl er meer dan genoeg ruimte is op de eerste drie. Als ik op de eerste strook rijd en zo’n auto in wil halen, moet ik dan helemaal naar de vijfde (meest linker) strook als er iemand op de vierde rijdt?’