Volledig scherm
An was even ‘heel boos’ op de Plus. © Jarnik Busscher

An (84) uit Almelo kan geen krieltjes en asperges halen door wegopbreking: ‘Was even heel boos’

ALMELO - Ze is 84 en wandelt een paar keer per week naar de Plus Supermarkt aan de Bornsestraat in Almelo om haar boodschappen te doen. Geen lange wandeling, maar met haar rollator is het net te doen. Toch kwam An uit Almelo dinsdagochtend voor een onaangename verrassing te staan.

Wegens werkzaamheden lag de weg voor de supermarkt er uit. Omdat omlopen voor haar te ver was en ze met haar rollator niet door het mulle zand kon, besloot ze terug te gaan naar huis. 

Ze belde de Plus op met de vraag of ze haar boodschappen wilden bezorgen, maar kreeg nul op het rekest: „Ik kon alleen via internet bestellen, maar dat heb ik helemaal niet. Dat is toch geen service? Ik was even heel erg boos. Ik ben helemaal alleen, zo ga je toch niet met oude mensen om?”

Krieltjes en asperges

Normaal gesproken was ze uitgeweken naar de Aldi, maar in verband met pijn in haar hand en schouder wilde ze per se de krieltjes en asperges van de Plus. „Deze zijn namelijk al geschrapt en geschild, dat kan ik zelf niet meer zo goed. Mijn dochter zou komen eten, maar die moet nu een andere keer komen.”

Geen uitzonderingen

Herman van Limbeek, eigenaar van de Plus aan de Bornsestraat, noemt het voorval betreurenswaardig. „We bieden heel veel services aan om onze klanten tegemoet te komen, zoals de gratis bezorgdienst en het online bestelplatform, maar we kunnen helaas geen uitzonderingen maken. Dan moeten we dat voor iedereen gaan doen.”

Hij vervolgt: „Ik moet er bij zeggen dat onze medewerkers prima hebben gehandeld, want medewerkers boodschappen laten uitzoeken is niet gebruikelijk. Hopelijk kan deze mevrouw volgende keer hulp krijgen om haar krieltjes en asperges alsnog te krijgen.” 

Van Limbeek heeft beloofd contact op te nemen met de vrouw, om situaties als deze in de toekomst te voorkomen. 

Volledig scherm
De situatie bij de Plus in Almelo. © Jarnik Busscher