Volledig scherm
De nieuwe citymarketeer Aartje van Drie. © Lekker Nijkerk

Citymarketeer Aartje wil meer bezoekers naar Nijkerk trekken

Aartje van Drie is benoemd tot de nieuwe citymarketeer door de stichting Lekker Nijkerk.

De Nijkerkse gaat verder bouwen aan Lekker Nijkerk om de stad op de kaart te zetten. ,,Het kan zeker geen kwaad dat ik zelf uit Nijkerk kom, al heeft mijn voorganger ook flinke stappen gemaakt. Ik krijg erg veel reacties op mijn benoeming, maar werkte achter de schermen al aan het imago van de stad. Via een marketingbureau werd ik al regelmatig ingezet om de bedrijventerreinen een impuls te geven. Daarnaast zijn ook Henry Hamstra en Iris Lengkeek aan het team toegevoegd. Zij hebben beiden een groot netwerk in Nijkerk.’’

Van Drie werkte eerder voor KlasseTV aan de promotie van Den Haag en studeerde communicatie. ,,Daarna ben ik gaan werken bij een reclamebureau, onder andere voor Beursplein in Rotterdam, wat vroeger bekend stond als de Koopgoot. Ook heb ik aardig wat ervaring in gebiedscommunicatie, bijvoorbeeld voor winkelcentra, zoals in Leeuwarden.’’

Naamsbekendheid

Volgens Van Drie heeft Lekker Nijkerk al behoorlijk wat naamsbekendheid. ,,Nijkerkers zijn echt trots op hun stad en met de Lekker Nijkerk-campagne wordt al het goede van Nijkerk naar buiten uitgedragen. Op die fundering kunnen we verder bouwen en ontwikkelen.’’

Van Drie groeide op in Zwartebroek. Nijkerk voelt voor haar nu als thuiskomen. ,,Helemaal nu ik in het centrum woon. Nijkerk is een stad met een dorps karakter waar ik iedere dag geniet van de historische panden en de prachtige natuur rondom de stad. Maar het is de band met goed eten en drinken die Nijkerk speciaal maakt. Denk aan de aantrekkelijke horecagelegenheden, de mooie speciaalzaken en supermarkten en natuurlijk het belang van de voedselproducerende bedrijven in Nijkerk.’’

Stadsgids

De focus van Van Drie zal liggen op het meer trekken van publiek. ,,We willen meer bezoekers, inwoners en bedrijvigheid aantrekken en Nijkerk heeft alles in huis om dat te doen. Denk ook aan de vele prachtige evenementen en recreatiemogelijkheden. We moeten het alleen meer bekendheid geven. Momenteel zijn we bezig met een stadsgids die in december uitkomt. Er zijn verschillende onderwerpen in verwerkt waaruit blijkt hoe lekker en leuk Nijkerk is.’’