Van 2014 tot 2020 werden langs het Apeldoorns Kanaal honderd ongevallen geregistreerd, waarbij 190 mensen betrokken waren. Alleen al in het laatste jaar overleden drie mensen door een ongeluk.
Volledig scherm
PREMIUM
Van 2014 tot 2020 werden langs het Apeldoorns Kanaal honderd ongevallen geregistreerd, waarbij 190 mensen betrokken waren. Alleen al in het laatste jaar overleden drie mensen door een ongeluk. © Archief/Luciano de Graaf

'Dodenweg' bij Apeldoorn moet met nieuwe regel veiliger worden

Op de ‘dodenweg’ langs het Apeldoorns Kanaal moet een volledig inhaalverbod komen. Nu mogen automobilisten nog voorbij langzaamrijdend verkeer, maar de gemeente wil het passeren van bijvoorbeeld tractoren helemaal verbieden. Als het aan wethouder Wim Willems ligt gaat het verbod snel in, maar hij blijft voorzichtig. „We zijn al eens teruggefloten…”

18 reacties

  • Mp Poelarends

    1 dag geleden
    Onzin doden weg al joaren geen doden gevallen. De bewoners die daar wonen zijn zelf schuld aan dit gezwam. Rij er met regelmatig je moet gewoon je kop bij de weg houden hen andere dingen doen land bouw verkeer moet op die weg verboden wörden die kunnen ook binnen door.als je die niet mag inhalen krijg je juist ongevallen.
  • Liesbeth Schut

    2 dagen geleden
    Inhaalverbod werkt niet, zeker niet als het gaat om langzaam verkeer. Dat wekt alleen maar meer ergernis op. Ik ben voor één snelheid op het hele traject en 24/7 dimlicht (liefst in heel Nederland). Daarnaast een aantal kruisingen overzichtelijker maken, al kost dat een stel bomen. En meer controle inclusief handhaven, desnoods met camera's.
  • jos zoet

    2 dagen geleden
    Wordt hier ooit gecontroleerd op snelheid ?
  • Rinus Vruggink

    2 dagen geleden
    Er bestaan geen gevaarlijke wegen. Er zijn veel gevaarlijke weggebruikers!
  • Erik de Leest

    2 dagen geleden
    Het heeft voor het meerendeel te maken met chauffeurs die regels negeren. Nieuwe regels en/of peperkingen opleggen zijn dus bij voorbaat al zinloos. De mensen die zich aan de nieuwe regels houden, hielden zich al aan de oude en dus los je er niets mee op. Wat als enige werkt is streng handhaven en keihard de overtreders (dus de risico-chauffeurs) aanpakken. Met de regels is niets mis, met de weggebruikers daarentegen...
  1. Heino overklast Dalfsen, Robur et Velocitas en Sallandia maken er zeven en Alcides tankt vertrouwen
    Liveblog

    Heino overklast Dalfsen, Robur et Velocitas en Sallandia maken er zeven en Alcides tankt vertrouwen

    Twee keer wist Alcides pas te winnen in de tweede seizoenshelft. Daar leek zondagmiddag op bezoek bij Hoogeveen verandering in te komen, ware het niet dat de ploeg uit Meppel haar 0-2 voorsprong uit handen gaf. Ze tankte desondanks vertrouwen voor het restant van het seizoen. Dat gold ook voor Robur et Velocitas, dat zeven keer scoorde, evenals Sallandia. Heino demonstreerde nog maar eens dat het in topvorm verkeert, terwijl Rohda Raalte het kampioenschap eigenlijk niet meer kan ontgaan. Dat en nog veel meer bracht deze speeldag in het amateurvoetbal.
  2. Ook Apeldoornse hoofdsponsor van finalist Feyenoord droomt van Europees succes: ‘Als we winnen, komt de beker naar ons hoofdkantoor’
    PREMIUM

    Ook Apeldoorn­se hoofdspon­sor van finalist Feyenoord droomt van Europees succes: ‘Als we winnen, komt de beker naar ons hoofdkan­toor’

    In het eerste volledige seizoen dat het Apeldoornse recreatiebedrijf EuroParcs op het shirt prijkt van Feyenoord, staat de Rotterdamse club direct in een Europese finale. In de ambitie een echt Europees merk te worden, komt dat het bedrijf maar wat goed uit. Al is dat even bijzaak, want alle aandacht is nu gericht op de finale van de Conference League. ,,Als we winnen, komt de beker deze zomer naar Apeldoorn.’’

Apeldoorn