Bewoners werd via een aanmaning gevraagd tientallen euro's af te tikken aan Bol.com. De betreffende pakketjes hebben zij echter nooit besteld.
Volledig scherm
PREMIUM
Bewoners werd via een aanmaning gevraagd tientallen euro's af te tikken aan Bol.com. De betreffende pakketjes hebben zij echter nooit besteld. © ANP, fotobewerking de Stentor

Opnieuw regent het onverklaarbare aanmaningen in Apeldoornse wijk: ‘Je schrikt ervan’

Een opmerkelijke vorm van fraude houdt de gemoederen in de Apeldoornse wijk Woudhuis opnieuw bezig. Voor de tweede keer in een jaar tijd krijgen bewoners van de Houtwal onverklaarbare aanmaningen van Bol.com. ,,Dit is ordinaire oplichting”, zegt Fraudehelpdesk-woordvoerder Tanya Wijngaarde.

8 reacties

  • Eddy Masselink

    2 maanden geleden
    Waarom zou je daarvan schrikken? Als je niks besteld hebt hoef je ook niet te betalen. Dus gewoon lekker laten lopen.
  • kor Flokstra Kor

    2 maanden geleden
    Veelal krijg ik mail van verschillende online bedrijven met het verzoek te betalen voor geleverde producten of diensten. Zelfs van bedrijven waar ik nog nooit wat heb besteld. Ik reageer hier niet meer op en gooi ze in mijn spambox en hoor ik hier niks meer van. Als ze niet schriftelijk reageren is het niet echt.
  • Rienie Franssen

    2 maanden geleden
    @Wim Koelewijn. Helaas werkt het zo niet altijd. Als je iets wil kopen dan kijk je online wat er te koop is. Vervolgens klepper je alle winkels in Apeldoorn af maar niemand heeft het fysiek in de winkel voor de verkoop. We kunnen het wel voor u bestellen mevrouw. Dan hebben wij het (over)morgen in huis. Nou dat bestellen kan ik zelf ook. En dan bezorgen ze het ook nog bij mij thuis. Maar ik begrijp uiteraard echt wel dat winkels niet alles op voorraad kunnen hebben.
  • klaas luisman

    2 maanden geleden
    Laat die oplichters gewoon gaan werken er zijn vacatures genoeg.
  • M.M. Bonder

    2 maanden geleden
    ,,Je schrikt ervan”, zegt Weyn. ,,Normaal gesproken gooi je post weg die niet voor jou bestemd is, maar dit neem je natuurlijk serieus. ... Nee toch! Altijd retour afzender sturen! Dat is de snelste manier voor een bedrijf om erachter te komen dat adressen worden misbruikt.