Bomvolle treinen bij NS: ‘Onconventionele maatregelen nodig’

Met videoReizigers klagen steen en been over de bomvolle treinen bij NS. Door personeelstekort zetten de spoorwegen minder treinen in, die vaak ook korter zijn. Bij Rover is het aantal klachten afgelopen maand verzesvoudigd. NS belooft beterschap.

3 reacties

  • Robbert Scholten

    2 maanden geleden
    Het is raar dat het OV notabene door iedere Nederlander betaald nog steeds zo onder presteert met al meer nstens veertig jaar dezelfde smoesjes,werken daar managers die onder een steen hebben gelegen,natuurlijk niet ik geloof best dat er tienduizenden mensen daar zich te barste werken,daar liggen de problemen niet wel bij het MANAGEment
  • Nientje N

    2 maanden geleden
    Ik weet niet waar ze langere treinen inzetten, zeker randstad, maar niet op Zwolle - Amersfoort! Eerder 9 tot 11 delen en nu mag je blij zijn net hooguit 7 delen. In de spits en met de schiphol om-reizigers erbij met koffers en fietsen! Toen de bovenleiding kapot ging was het vanaf de week erna megadruk en NS kon dat niet inschatten. 2 weken terug pas! Nou langere treinen beloofd én 4x per uur een intercity ipv 2x per uur. Daar wordt al niet meer over gesproken. Bizar bedrijf.
  • J Verboom

    2 maanden geleden
    Heb de afgelopen 2 jaar niet meer met de trein gereisd. Sinds 2 weken weer aan het reizen tussen Olst en Almelo. Treinen uit Zwolle altijd keurig op tijd echter het overstappen naar Almelo op station Deventer elke reis minimaal tussen de 5 en 10 minuten vertraging maar wel altijd plaats en het komt ook vaak goed uit omdat er maar 1 spoor ter beschikking is. Dus de vertraging neem ik graag voor lief want dat is nog altijd sneller als met de auto waarbij het ook heel vaak raak is op de A1.