Dodelijk gevaarlijk: elk weekend riskeren waaghalzen hun leven op de Nürburgring
De Nürburgring is voor alle autofabrikanten dé maatstaf om de wegligging en motorprestaties te testen. Als automobilist mag je er ook je eigen rijvaardigheid beproeven, met als resultaat vele, soms fatale ongevallen.
Delen per e-mail
Het was vorig jaar hét duel der autofabrikanten: de strijd tussen Tesla en Porsche met als inzet de titel ‘snelste elektrische productie-auto op de Nordschleife van de Nürburgring’. Porsche trapte af met een Taycan die een rondetijd neerzette van 7 minuten en 42 seconden. Kort daarna verpulverde Tesla die tijd met een nieuwe Model S met drie motoren: 7 minuten en 13 seconden. Maar omdat deze testrit geen officiële recordpoging betrof, kon Tesla geen aanspraak maken op het record. En Porsche counterde door te zeggen dat ze het record met hun op één na snelste auto hadden gereden en dat het dus nog een stuk sneller kon, maar zover kwam het tot nu toe niet.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
De hardste klappers van het meest beruchte circuit ter wereld
De Nordschleife van de Nürburgring is het meest beruchte circuit ter wereld. Op dit 21,7 kilometer lange stuk asfalt in de Duitse Eiffel mag alles en iedereen rijden: motorfietsen, dagjesmensen, racewagens en zelfs een touringcar vol toeristen. Dat leidt tot confrontaties. Sommige daarvan zijn hard. -
update Vannacht en morgenvroeg wéér kans op gladheid, nadat het vanochtend al ongelukken ‘regende’ in de regio
Wie vanavond, vannacht of in de vroege zondagochtend de weg op gaat moet in Overijssel, Flevoland en Gelderland opnieuw rekening houden met gladheid. Het KNMI verwacht voor vanavond en komende nacht weer brede opklaringen, waarin de temperatuur kan dalen tot twee graden onder nul. Afgelopen nacht en ochtend gebeurden in onze regio veel ongelukken op gladde wegen, waarbij ook gewonden vielen. -
Amerikaanse auto's verbruiken weer meer benzine
De in de Verenigde Staten verkochte nieuwe auto’s van modeljaar 2019 verbruikten gemiddeld meer brandstof dan een jaar eerder. Fabrikanten die de uitstootdoelen van de overheid niet halen, kopen dat nog steeds op grote schaal af bij andere fabrikanten. -
Zo duur was deze Nederlandse crash op het Nürburgring-circuit
De Nürburgring is weer open. Dit circuit ligt op drie uur rijden van Utrecht en is een van de meest uitdagende banen ter wereld. Een rondje kost 27 euro en dat is al vrij duur, maar lang niet zo kostbaar als uit de bocht vliegen. -
Mercedes verlegt de grens met reusachtig beeldscherm in nieuw elektrisch topmodel
Mercedes-Benz plaatst in de EQS, het nieuwe elektrische topmodel dat later dit jaar wordt gepresenteerd, een beeldscherm dat zijn gelijke niet kent in de auto-industrie. Het reusachtige oled-scherm dat 1,41 meter breed is, zorgt - aldus de allerminst bescheiden autofabrikant - voor een ‘wow’-effect.
-
Dit is nu de snelste vierdeurs sedan op de Nürburgring
Porsche heeft niet lang kunnen genieten van zijn recordronde op de Nordschleife, want Mercedes-Benz heeft met de AMG GT 4-door 63S een tijd neergezet die twee seconden sneller is. -
Op dit circuit kun je zelf in een echte Formule 1-auto rijden
Het Britse bedrijf TrackDays biedt iedereen de kans om zich even een Formule 1-coureur te voelen. Voor iets meer dan 1000 euro kun je in de Jordan EJ12 F1-auto rijden, die ooit bestuurd werd door Takuma Sato. -
Roetfiltertest wordt tóch onderdeel van apk
Er komt waarschijnlijk toch een verplichte roetfiltertest voor dieselauto’s. De test wordt uitgevoerd bij de apk en wordt vanaf juli volgend jaar in de keuring opgenomen. Anderhalve maand geleden werd een afkeurende motie hierover in de Tweede Kamer nog voldoende gesteund.