Maart 2012, toenmalig VW-topman Martin Winterkorn (rechts) praat met toenmalig Audi-ceo Rupert Stadler. De twee zijn nu de hoofdverdachten in het dieselschandaal en moeten zich verantwoorden voor de Duitse rechter.
Volledig scherm
Maart 2012, toenmalig VW-topman Martin Winterkorn (rechts) praat met toenmalig Audi-ceo Rupert Stadler. De twee zijn nu de hoofdverdachten in het dieselschandaal en moeten zich verantwoorden voor de Duitse rechter. © AFP

Oud-bestuurders VW staan nu persoonlijk voor de rechter voor dieselgate

Het Volkswagen-concern is kind aan huis bij de processen over het dieselschandaal. Vandaag begint in Duitsland het proces tegen de mensen, oud-bestuurders en -ingenieurs achter het schandaal. De bestuurders hangen gevangenisstraffen tot wel tien jaar boven het hoofd.

  1. ‘Achter het stuur e-mails of een boek kunnen lezen, daar zijn we echt niet ver meer vandaan’
    interview

    ‘Achter het stuur e-mails of een boek kunnen lezen, daar zijn we echt niet ver meer vandaan’

    Het gaat goed met BMW. In het eerste halfjaar versloeg het merk zijn aartsrivaal Mercedes-Benz in de wereldwijde markt voor premium auto’s. Onze autoredactie sprak met de Nederlander Pieter Nota, lid van de raad van bestuur van BMW AG, over zijn plannen voor de toekomst, zoals de zelfrijdende auto: ,,Achter het stuur e-mails of een boek kunnen lezen, daar zijn we echt niet ver meer vandaan.‘’