Plan: rekeningrijden en betalen per gram CO2

VideoElektrische auto’s moeten de komende jaren forse subsidies krijgen om de vergroening van het wagenpark te versnellen. En er moet een vorm van rekeningrijden komen die gekoppeld wordt aan de CO2-emissie. Een brede coalitie van ANWB, Natuur & Milieu, Bovag, RAI, VNA en een bont gezelschap oud-politici presenteren vandaag een nieuw autobelastingplan 2022-2030.

2 reacties

  • J Dijkstra

    2 jaar geleden
    Ironisch. Ons wagenpark is juist oud omdat nieuwe auto's hier hartstikke duur zijn. En deze plannenmakers vergeten blijkbaar ook dat verjonging ervan ook een enorme impact op het milieu heeft. Doorrijden in een oudere auto stoot veel minder uit dan een nieuwe produceren!
  • Marco Barelds

    2 jaar geleden
    Wanneer er meer betaalbare elektrische occasions moeten komen is een fikse heffing op zwaardere wagens niet erg handig. De wagens die nu en straks gewild zijn hebben een gemiddeld grotere range en dus zwaardere accu. Die gaan met de te verwachten hogere heffing als eerste de verkoop in, maar zullen minder snel afgenomen worden vanwege de zwaardere lasten.
  1. Dinnie’s Chevrolet kostte hem veel tijd en geld, maar dat is het hem waard: ‘Er komt nog een camper op’
    PREMIUM
    MIJN BLIK EN IK

    Dinnie’s Chevrolet kostte hem veel tijd en geld, maar dat is het hem waard: ‘Er komt nog een camper op’

    Als Dinnie van Driel (63) vertelt dat er nog een camper bovenop zijn Chevrolet uit Amerika komt, dan krijgt hij vaak verbaasde blikken. Toch wordt zijn C20 binnenkort een camper. En dat gaat Dinnie, hoewel hij geen monteur maar conciërge op een school is, zeker zélf doen. ,,Ik kocht het camperdeel erbij hoor, past een tweepersoonsbed met keuken en al in.’’