Rekeningrijden brengt veel veranderingen teweeg. Iedereen gaat namelijk hetzelfde betalen, of je nou een oude vervuilende diesel rijdt, of een nieuwe elektrische auto. Toch denken ingewijden dat er op een gegeven moment een uitstootcomponent komt.
Volledig scherm
Rekeningrijden brengt veel veranderingen teweeg. Iedereen gaat namelijk hetzelfde betalen, of je nou een oude vervuilende diesel rijdt, of een nieuwe elektrische auto. Toch denken ingewijden dat er op een gegeven moment een uitstootcomponent komt. © Rob Engelaar

Rekeningrijden: dit gaat het je ongeveer kosten

De kans dat we in 2030 per gereden kilometer gaan betalen is groot. Een eerste berekening toont wat deze kilometerheffing grofweg gaat kosten. 

46 reacties

  • Catharina de Zaayer

    1 maand geleden
    Ze moeten het zo duur maken ( of gewoon verbieden privé een auto te hebben) dat privé rijden niet te betalen is. En geen reis kosten vergoeding via werkgever ,maar verplicht wonen binnen bepaalde afstand en dan bedrijfsbus die personeel dat niet op de fiets wil ophaald . Zou heel veel stikstof schelen . Want iedereen denk maar voor alles een auto nodig te hebben. En alleen uitzondering op medische gronden een klein autootje met bv 80 km bereik...klaar met files en tig ongelukken minder
  • MCG Van Wierst

    1 maand geleden
    Correctie: je betaalt nu wel wegenbelasting voor een elektrische auto, alleen wel minder. Het wordt momenteel in aan aantal jaar verhoogd tot (vermoed ik) dezelfde hoogte als een bezine auto.
  • jos zoet

    1 maand geleden
    Gewoon heel weinig rijden dan kom je wellicht beter uit. Dit kabinet heeft het liefst lege straten en dito stallen...
  • e v.d. wilgen

    1 maand geleden
    Harbers is toch al niet het helderste licht in den Haag.
  • Vroemisse

    1 maand geleden
    @GJ Agra Inderdaad. Je hebt gelijk. Overheen gekeken. Dank!