Wereldrecord: dit is officieel de snelste personenauto aller tijden op de Nürburgring
VideoDe Mercedes AMG GT Black Series heeft het ronderecord van de Nordschleife verbroken. De 730 pk sterke personenauto deed 6.43,16 minuten over een ronde. Daarmee is de Lamborghini Aventador SVJ onttroond.
Delen per e-mail
Het AMG GT ronderecord werd gereden door coureur Maro Engel, die met een AMG GT3 Evo meedoet aan de GT World Challenge Europe Sprint Cup. Volgens hem is de AMG GT Black Series aanzienlijk sneller. Dat is niet vreemd, aangezien zijn GT3-raceauto ‘slechts’ 560 pk sterk is, terwijl de Black Series 730 pk heeft.
Dat Mercedes-Benz aanwezig was op het circuit in de Duitse Eiffel, was geen geheim. Maro Engel twitterde enkele weken geleden al dat de Black Series werd getest op de Nürburgring, maar ontkende een eventuele officiële recordpoging. Volgens youtuber en Nordschleife-watcher Misha Charoudin was het record destijds echter wel degelijk verbroken met een tijd van 6 minuten en 43 seconden en dat blijkt dus te kloppen.
Dankzij een speciaal aangepaste V8 met vlakke krukas gaat de Black Series 730 pk en 800 Nm, in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/u en heeft hij een top van 325 km/u. De Black Series verbeterde daarmee de in juli 2018 vastgestelde recordtijd van 6.44,97 minuten van de Lamborghini Aventador SVJ. Mercedes heeft ook al het ronderecord voor snelste vierdeurs sedan in handen. Het record voor racewagens bedraagt 5.19,54 minuten en is vorig jaar gevestigd door een Le Mans Porsche 919 Evo.
Wil jij ook lekker snel over de Nürburgring jagen? Klik dan hier voor het volledige aanbod van AMG GT's op Gaspedaal.nl
Bekijk onze trending nieuwsvideo’s in onderstaande playlist:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Vroom! Agenten onderscheppen ‘45 km/uur-BMW’ die 140 kilometer per uur kan rijden
Wijkagenten hebben donderdag in Groot-Ammers een ‘45 km/uur-BMW’ in beslag genomen. De reden? De auto bleek met speels gemak op de snelweg mee te kunnen. -
PREMIUM
welkom 2021 In een schone auto over een filevrije snelweg, is dat haalbaar?
Zoevend in een elektrische auto over een lege snelweg. Wordt dat 2021? Of staan we na de vaccinaties weer dagelijks met rokende brandstofauto's in de file? -
Mercedes ontkent recordpoging op Nordschleife-circuit met deze auto
De Mercedes AMG GT Black Series heeft volgens insiders het ronderecord van de Nordschleife verbroken. De 730 pk sterke productie-auto zou naar verluidt zes minuten en 43 seconden hebben gedaan over een ronde. Mercedes-Benz onkent de recordpoging. -
Scooterverkoop dankzij corona door het dak, steeds vaker elektrisch
Scooterdealers hebben dankzij de coronacrisis een absoluut topjaar beleefd. In totaal werden er bijna 85.000 exemplaren geregistreerd, 45 procent meer dan in 2019. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van BOVAG, RAI Vereniging en RDC. Eén op de vijf nieuwe scooters is elektrisch aangedreven. -
‘Nieuwe VW Golf heeft opnieuw probleem met infotainment’
Volkswagen roept de nieuwste, achtste generatie van de Golf terug naar de garage vanwege problemen met het bedieningspaneel voor onder andere radio- en navigatiesystemen. Dat schrijft de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung. Het is de zoveelste keer dat VW struikelt over het infotainment.
-
Apple wil zelfrijdende auto's door Hyundai laten maken
Hyundai is benaderd om zelfrijdende auto's voor Apple te gaan maken. De fabrikant van iPhones en iPads wil rond 2025 een zelfrijdende, elektrische auto op de markt brengen. De software komt dan van Apple en de auto zal ook onder die merknaam verkocht worden, maar er is nog wel een autofabrikant nodig voor de hardware. -
VRAAG & ANTWOORD ‘Mag je met een sportuitlaat zoveel lawaai maken? Iedereen ergert zich eraan’
,,Waarom mogen motoren en auto’s met sportuitlaten zoveel herrie maken?”, vraagt lezer Cees Beimers. ,,Iedereen ergert zich eraan en de politie treedt niet of nauwelijks op.” -
PREMIUM
Dodelijk gevaarlijk: elk weekend riskeren waaghalzen hun leven op de Nürburgring
De Nürburgring is voor alle autofabrikanten dé maatstaf om de wegligging en motorprestaties te testen. Als automobilist mag je er ook je eigen rijvaardigheid beproeven, met als resultaat vele, soms fatale ongevallen.