Door de aanvallen kunnen mensen mogelijk niet inloggen
Volledig scherm
Door de aanvallen kunnen mensen mogelijk niet inloggen © ANP

Afspraaksites GGD plat na cyberaanval, ‘wel idee waar aanval vandaan komt’

Als gevolg van DDoS-aanvallen kunnen mensen sinds gisteravond mogelijk niet met hun DigiD-gegevens inloggen op GGD-websites. ​Ook vandaag leidt dit er toe dat verschillende websites onbereikbaar zijn, meldde GGD GHOR Nederland vanmiddag. Rond 16.00 uur werd de GGD getroffen door een derde aanval. 

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Hackers achter ict-problemen teststraten: jongeren dreigen eerste stapavond mis te lopen
    Update

    Hackers achter ict-problemen teststra­ten: jongeren dreigen eerste stapavond mis te lopen

    Hackers hebben vrijdag geprobeerd in te breken in de systemen van Testen voor Toegang. Door de ict-problemen liep het verwerken van testuitslagen enorme vertragingen op. Stichting Open Nederland, die de sneltesten regelt in opdracht van de overheid, zegt dat er geen gegevens zijn gelekt. Met man en macht wordt geprobeerd de achterstanden weg te werken. Vooral jongeren maken zich zorgen, omdat ze zich massaal lieten testen om vannacht voor het eerst weer te kunnen stappen.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.