Volledig scherm
PREMIUM
Foto ter illustratie. Lange rijen reizigers met hun bagage op het vliegveld. Ze hopen na vele geannuleerde vluchten hun ticket te kunnen omzetten of extra informatie te krijgen over het vertrek van toestellen. © ANP

Klagen bij Easyjet: BN'er wordt gelijk gebeld, 'gewone klant' hoort niks

Het is het schrikbeeld voor ieder bedrijf: een BN’er die zijn slechte ervaring op sociale media gooit. Acteur Jon van Eerd kreeg dan ook gelijk een telefoontje na zijn vervelende ervaringen bij EasyJet. Maar ondertussen wachten hij en zijn lotgenoten, waaronder Schiedammer Victor Hoorman, nog altijd op een correcte afhandeling. ,,Het gaat om veel meer mensen die met een kluitje in het riet worden gestuurd.’’

Volledig scherm
Jon van Eerd (links) aanwezig bij de première van een musical, in oktober 2017. © ANP Kippa

Zanger-acteur Jon van Eerd beschrijft de situatie waarin hij op 27 juli terechtkwam op luchthaven Gatwick bij Londen. Zijn EasyJet-vlucht van Londen naar Marseille werd geannuleerd. Van Eerd vertelt hoe hij en de andere passagiers uren wachtten in de vertrekhallen, hoe een jonge baliemedewerkster aan haar lot werd overgelaten en ook geen vluchtinformatie had, en hoe de passagiers 's avonds richting uitgang werden gedirigeerd en maar moesten zien waar ze konden overnachten.

Hij moet uiteindelijk twee nachten in Londen blijven omdat de volgende dag geen nieuwe vlucht ging. ,,Ik snap dat er vluchten kunnen worden geannuleerd vanwege het weer, dat is het punt ook niet. Maar die onbeschofte behandeling op het vliegveld ... EasyJet was er duidelijk onderbezet. Ik hoop dat ze daar iets aan doen."