ANP
Volledig scherm
PREMIUM
© ANP

Energiebedrijven: Klanten steken kop in het zand en verlágen hun termijnbedrag

Energiebedrijven zijn bezorgd over het stijgende aantal klanten dat het maandelijkse voorschot aan gas en licht verlaagt. Ze schuiven zo de problemen voor zich uit, met alle gevolgen van dien.

5 reacties

  • J..J. Brokaar

    1 maand geleden
    Klopt wel, als de energie leverancier failliet gaat ben je de in de zomer opgebouwde buffer voor het hoge verbruik in de winter kwijt en dat willen mensen voorkomen door een laag maandbedrag in te stellen. Leg uit wat de gevolgen zijn bij explosief gestegen prijzen en geef een schatting van het bij te betalen bedrag bij het huidige tarief EN bij een 50 percent hoger tarief, dan kunnen de mensen een afgewogen besluit nemen. Als je verwacht of bemerkt dat dit niet wordt begrepen / opgepikt bel .
  • F. Post

    1 maand geleden
    Die rekening komt later wel of een betaal regeling. Nu gaat het gezin voor die energie maatschappijen hebben zat. Hier ,€3,00 per kuub ONS gas in België €. 1,50 begrijpt u het nog.
  • Henk van den Beld

    1 maand geleden
    Ach, wat zijn 'onze' energiebedrijven toch begaan met hun klanten.
  • Ronald Wintjens

    1 maand geleden
    Tja, van een kale kip valt niet te plukken.
  • Arie Luigjes

    1 maand geleden
    Alles goed en wel, maar bijvoorbeeld Essent werkt het zelf in de hand. In mijn verbruiksmanager wordt aangegeven door Essent dat mijn voorschot van €150 naar €38 kan! Doe ik uiteraard niet. Menigeen zal dit wel doen. Want dat is het advies van Essent zelf! Lijkt mij dat Essent deze mogelijkheid niet moet geven om het zelf aan te passen.