AFP
Volledig scherm
PREMIUM
© AFP

Erwin zag busje DHL langsrijden, maar kreeg melding ‘niet thuis’: ‘Ze spelen onder één hoedje met winkels’

Ben je lekker mee: zie je de bezorger van jouw pakketje in de straat rijden, maar krijg je een melding dat je ‘niet thuis’ was. Het overkwam Erwin Philips uit Alphen aan den Rijn. Hij vermoedt een akkoordje met winkels die DHL-pakketjes aannemen.

53 reacties

  • L Slijkhuis

    1 jaar geleden
    Voordat wij verhuisd waren ook dit probleem met DHL gehad, maar dat was niet eenmalig. Als DHL moest bezorgen kregen we standaard bericht dat we "niet thuis" waren. Ik werk volledig thuis en was dan dus ook altijd thuis om pakketten aan te kunnen nemen. Het heeft even geduurd voordat we contact hadden met de klantenservice van DHL want die is wel erg moeilijk te vinden. Probleem was eventjes opgelost, 2 maanden, daarna waren we weer "niet thuis". PostNL geen problemen mee.
  • Hermieke Voogd-Leusink

    1 jaar geleden
    Met PostNL nooit problemen, met DHL overdag ook niet, maar zo gauw ze 's avonds (in het donker, wij wonen buitenaf in een bos) moeten bezorgen, krijg ik standaard de melding dat ze ons niet thuis hebben getroffen en dat ik het pakket de volgende dag bij een servicepunt kan ophalen................ Heb al zo vaak geklaagd bij DHL, meldt dit ook bij de winkel waar het pakket vandaan komt, gebeurd altijd bij pakjes waarvan ik zelf de bezorgtijd niet kan bepalen....
  • K. van Venen

    1 jaar geleden
    Het lijkt wel of DHL bezorgers er een wedstrijdje op na houden. Als een gek rijden ze rond,gooien het pakket voor de deur als ze zien dat je thuis bent en weg zijn ze weer. Nooit een briefje in de bus dat het bij de buren is afgeleverd. Vreselijk bedrijf.
  • G. Bleeker

    1 jaar geleden
    Ja idd ook echt al diverse keren meegemaakt. Zitten met deze Corona in de keuken met zicht op de voordeur. Zien idd ook de dhl wagen langs rijden. Krijgen vervolgens melding dat het pakketje in persoon zou zijn aangenomen… En volgens Track en tracé wordt er wat heen en weer gereden met het pakje… Ja ze zouden slechte ervaring hebben met klanten. Het lijkt soms zelfs dat een pakketje dan volledig opnieuw door het bedrijf wordt toegezonden. Pakketten via zakelijk account gaan wel wat beter..
  • Lance Henriksen

    1 jaar geleden
    Bij PostNL en DHL of DPD gebeurd het regelmatig, het beste is wat je kunt doen klagen bij waar je het pakketje gekocht hebt maar ook bij de pakketbezorging klagen. Ach je krijgt dan kortingen maar dat is ook wel weer handig. Of gewoon de pakketbezorger een keer opwachten heeft ook gewerkt sindsdien belt hij netjes aan.