Volledig scherm
Een geldautomaat met spraakfunctie © ING

ING lanceert spraakfunctie bij 870 geldautomaten

Geldautomaten van ING die bij de Albert Heijn of op Schiphol staan, kunnen je voortaan vertellen hoe je geld op moet nemen. Sinds vandaag is bij de 870 automaten een spraakfunctie actief speciaal voor mensen die moeite hebben met lezen of visueel beperkt zijn. 

Geld opnemen bij een geldautomaat kan een uitdaging zijn wanneer je moeite hebt met lezen of visueel beperkt bent. ING heeft daar een oplossing voor bedacht. Sinds vandaag hebben 870 geldautomaten van de bank een spraakfunctie.

De functie wordt automatisch geactiveerd wanneer je het stekkertje van een hoofdtelefoon of oordopjes in de geldautomaat steekt. Je hoeft er geen klant van de ING voor te zijn. ,,De automaat vertelt de klant welke keuzes hij kan maken en wat hij moet doen’’, vertelt  Adriaan Tijl, binnen ING Nederland verantwoordelijk voor Cash en Geldautomaten. ,,Na Turkije en Polen is Nederland het derde land waarin we dit introduceren.’’

Geldmaat

Alle geldautomaten van ING gaan in de loop van 2019 en 2020 over naar Geldmaat. Ook de geldautomaten die bij Albert Heijn en Schiphol staan, krijgen stapsgewijs de uitstraling van Geldmaat. De spraakfunctie op deze automaten blijft na de overgang naar Geldmaat behouden en is voorlopig alleen in het Nederlands beschikbaar.