Foto ter illustratie.
Volledig scherm
PREMIUM
Foto ter illustratie. © Thinkstock

Ouders naar rechter omdat ze geslacht van baby niet op geboorteakte willen

Twee ouders uit Utrecht zijn naar de rechter gestapt omdat ze het geslacht van hun baby van de geboorteakte verwijderd willen hebben. Ze vinden dat een uitspraak over de genderidentiteit pas op latere leeftijd op tafel moet komen.

11 reacties

  • R Nijhuis

    2 maanden geleden
    Deze ouders komen duidelijk aandacht tekort, wat een stel kneuzen!
  • E Goedhart

    2 maanden geleden
    Kunnen deze ouders ook uit hun ouderlijke macht worden gezet? Dit is toch te gek voor woorden? Je bent óf een jongetje, óf een meisje, tenzij er een medische indicatie is dat je bride of geen van beide kunt zijn. En als je later als jongetje een meisje wil worden, of andersom, dan kan dat. Maar tot die tijd ben je het één, of het ander. Een kind belasten door het in de discussie te betrekken zegt veel over de ouders.
  • Andy Van Werven

    2 maanden geleden
    Wat een onzin als je een jongen of een meisje krijgt dat is toch al zichtbaar bij de geboorte of zien ouder geen verschil tussen slurfje en een poesje
  • Mariska Jager

    2 maanden geleden
    Straks een generatie die graag vrouw of man wil zijn, maar jaren onderdrukt zijn door de ouders om neutraal te zijn.
  • W. H. Nieuwenhuijs

    2 maanden geleden
    Zo'n medisch universitaire opleiding van een aantal jaar heeft kennelijk geen enkele waarde en status. Daarnaast zijn wettelijk vastgelegde en erkende regels totaal onzinnig bij bevoegdheden en instituten. Straks is de boreling (neutraal genoeg geduid?) toch een stekelige akkerdistel volgens de eileider en bevruchter.
  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    2

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.