De Lelylijn moet de reistijd tussen de randstad en het noorden met ruim een half uur verkorten, dan de huidige route via Zwolle. Ook haalt het de Noordoostpolder uit het spoorisolement.
Volledig scherm
PREMIUM
De Lelylijn moet de reistijd tussen de randstad en het noorden met ruim een half uur verkorten, dan de huidige route via Zwolle. Ook haalt het de Noordoostpolder uit het spoorisolement. © Freddy Schinkel

ProRail vindt nieuw goederenspoor door Achterhoek belangrijker dan Lelylijn door Noordoostpolder

Liever een nieuw goederenspoor door de Achterhoek dan een reizigersspoor door Flevoland. De miljarden euro’s voor het spoor kunnen het beste besteed worden aan échte knelpunten, vindt beheerder ProRail. ,,Hij gaat helemaal niet over de aanleg”, klinkt het in de polder.

12 reacties

  • Hans van Dijk

    3 maanden geleden
    Het is gewoon vreselijk jammer dat belangrijke bedrijven zoals Post NL en de NS ooit geprivatiseerd zijn. In een privébedrijf draait het allen maar om winst en aandeelhouders. Was de NS en Post een staatsbedrijf gebleven, dan hadden we al deze ellende niet. Ook geen regelmatige stakingen van het personeel enz.
  • Pim Willemsen

    3 maanden geleden
    Prorail heeft hier niet over te vinden, wie dat wel is is Keyrail.
  • Robbert Scholten

    3 maanden geleden
    Ik snap dat zo,n lijn voor goederen veel meer opbrengt,doen!
  • Andre Eggerding

    3 maanden geleden
    @ Ronnie Tempel, voor wie is de Lelylijn een must?
  • Andre Eggerding

    3 maanden geleden
    @ Gerrit Rin,deze spoorlijn hoeft helemaal niet voor de mensen in het Westen. Het doortrekken van de Betuwelijn hoeft ook niet van de mensen in het Westen. Hoe komen jullie daar toch bij?