Reizigers staan buiten in de rij bij een vertrekhal van Schiphol. Onder het personeel van de KLM dat verantwoordelijk is voor het laden en lossen van onder meer de bagage is een wilde staking uitgebroken.  ANP RAMON VAN FLYMEN
Volledig scherm
Reizigers staan buiten in de rij bij een vertrekhal van Schiphol. Onder het personeel van de KLM dat verantwoordelijk is voor het laden en lossen van onder meer de bagage is een wilde staking uitgebroken. ANP RAMON VAN FLYMEN © ANP

Staking voorbij, maar chaos blijft op Schiphol: reizigers boos om tientallen geannuleerde vluchten

Grondmedewerkers van KLM hebben zaterdagochtend op Schiphol urenlang het werk neergelegd. Dat leidde tot lange rijen en tientallen geannuleerde vluchten. Reizigers klagen over de chaos op de luchthaven. Hoewel de staking voorbij is, roept Schiphol reizigers op niet meer naar de luchthaven te komen.  

11 reacties

  • Robert Snel

    4 maanden geleden
    Dat er sprake is van boosheid bij die reizigers is enigzins te begrijpen. Aan de andere kant mis ik het gezicht van die reizigers voor de andere kant. Vakantietijd en vliegen betekend meer drukte. Ergo meer werkdruk. Hoe zouden die reizigers reageren als binnen het bedrijf waarin ze werkzaam zijn een soortgelijke situatie zich voordoet. Stel dat men ook gaat staken en andere personen worden daar ook door getroffen?! Dit was weliswaar een wilde staking maar een stuk begrip voor elkaar mis ik wel
  • Marianne Klaasen

    4 maanden geleden
    Tsja iedereen wil weer massaal de vliegtuigen in voor een prikkie. Eigen schuld, dikke bult. Geen medelijden mee. Gewoon niet gaan vliegen. Dat is veel beter voor het milieu. De vliegtickets moeten ook vele malen duurder worden. Zijn veel te goedkoop. Belachelijk dat je voor 50 euro naar Londen kunt vliegen en dat de trein dan vele malen duurder is.
  • JM SCHINKEL

    4 maanden geleden
    Variatie op gezegdes : wie geen tegenslag wil,moet niet op de drukste tijden gaan vliegen .
  • Erik Biesemaat

    4 maanden geleden
    HA Klomp, of moeten reizigers 39 i.p.v. 37 euro betalen voor een retourtje Barcelona. Zou toch wat zijn …..
  • W. Kloppenburg

    4 maanden geleden
    De KLM betaalt aan het grondpersoneel hongerlonen en de arbeidsvoorwaarden zijn uit de 18e eeuw. Dat staat in schril contrast met de vliegers die als vorsten worden betaald. De staking komt echt niet uit de lucht vallen. De rol van Schiphol is ook dramatisch die hadden de KLM passagiers ergens moeten afzonderen zodat de andere maatschappijen geen last hebben.