De vrouw overleefde de val van haar telefoon in het bad niet.
Volledig scherm
De vrouw overleefde de val van haar telefoon in het bad niet. © Shutterstock

Franse vrouw in bad geëlektrocuteerd door opladende smartphone

Een 30-jarige Française vrouw is afgelopen weekeinde in het ziekenhuis van Dinant overleden ten gevolge van elektrocutie. De  moeder van vier kinderen liet waarschijnlijk haar smartphone in bad vallen, terwijl het apparaat aan het opladen was.

Het drama gebeurde volgens de krant L’Ardennais’ en La Radio des Ardennais op dinsdagavond 8 oktober in Aubrives, een dorpje in de Franse Ardennen, net over de grens met België. De vrouw werd er schijnbaar levenloos aangetroffen in bad. Op de bodem lag haar smartphone, die via haar oplader verbonden was met de wandcontactdoos.

De hulpdiensten kwamen ter plaatse en de vrouw werd per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis van Dinant, in België. Daar overleed ze afgelopen weekend. In Outreau in het noorden van Frankrijk kwam vorig jaar ook een 17-jarig meisje om het leven, nadat ze haar gsm in bad liet vallen. Ook haar telefoon lag aan de oplader toen hij in het water belandde.

  1. Nederlandse toeristen toch welkom in Griekenland, reizigers uit risicogebieden worden getest

    Nederland­se toeristen toch welkom in Grieken­land, reizigers uit risicoge­bie­den worden getest

    Griekenland gaat reizigers bij aankomst testen op het coronavirus als ze vertrokken zijn vanaf een vliegveld in een risicogebied. De Griekse autoriteiten baseren zich daarbij op gegevens van het Europese luchtvaartagentschap EASA, dat een lijst bijhoudt met luchthavens die zich bevinden in gebieden waar de kans op overdracht van het virus groot zou zijn. Daar staan nu ook de belangrijkste Nederlandse vliegvelden op, bijvoorbeeld Schiphol.