De Arriva-trein op het station van Dalfsen. Tot tien jaar terug pendelde de NS altijd door het Vechtdal, daarna nam de nieuwe vervoerder het over.
Volledig scherm
PREMIUM
De Arriva-trein op het station van Dalfsen. Tot tien jaar terug pendelde de NS altijd door het Vechtdal, daarna nam de nieuwe vervoerder het over. © archief/Freddy Schinkel

Arriva viert 10-jarig bestaan Vechtdallijnen: van 1,4 naar 3 miljoen treinreizigers per jaar

Iets lekkers voor het personeel en een presentje voor passagiers. Arriva viert vandaag het 10-jarig bestaan van de Vechtdallijnen. Het aantal reizigers op de spoorverbinding tussen Zwolle en Emmen is gegroeid van 1,4 naar 3 miljoen per jaar. Hoewel de waardering eveneens is gestegen, drukken incidenten met ‘veiligelanders’ de sfeer. ,,Dat speelde tien jaar geleden niet.”

0 reacties

  1. Nieuwe padelbanen op 100 meter van bewoonde wereld: einde aan geluidsoverlast in zicht?
    PREMIUM
    met video
    3

    Nieuwe padelbanen op 100 meter van bewoonde wereld: einde aan geluids­over­last in zicht?

    Om ruzies over de komst van padelbanen te voorkomen, hebben onder andere de tennis- en padelbond, de Nederlandse Stichting Geluidshinder (NSG) en bouwers van deze banen de handen ineengeslagen. In een nieuw advies van deze organisaties staat dat nieuwe banen in de regel op zeker 100 meter van huizen moeten komen. En sommige gebieden op 160 meter, afhankelijk van het gebied waarin je woont.