Dalfsen pleit voor een alcoholloze nieuwjaarsreceptie.
Volledig scherm
PREMIUM
Dalfsen pleit voor een alcoholloze nieuwjaarsreceptie. © Thinkstock

Dalfsen weert alcohol op recepties: ‘niet geloofwaardig’

De gemeente Dalfsen denkt er over om alcohol tijdens openbare gelegenheden als nieuwjaarsrecepties, huldigingen en feestelijke openingen in de ban te doen. Dit om het goede voorbeeld te geven aan jeugd, die tijdens dergelijke festiviteiten op dit moment wordt geconfronteerd met bladen bier en wijn die rondgaan. ,,Ben je dan geloofwaardig als gemeente?”

  1. Touringcarbedrijven uit Oost-Nederland staan achter oproep voor langere coronasteun: ‘Echt noodzakelijk’
    PREMIUM

    Touringcar­be­drij­ven uit Oost-Nederland staan achter oproep voor langere coronas­teun: ‘Echt noodzake­lijk’

    Het kabinet moet de coronasteun voor touringcarbedrijven verlengen, zolang reizigers in een bus een mondkapje moeten dragen. Daarvoor pleit brancheorganisatie Busvervoer Nederland. De oproep kan op steun rekenen van touringcarbedrijven in Oost-Nederland, die vrezen dat er zonder de financiële steun grote problemen kunnen ontstaan. ,,Het houdt een keer op.”
  2. Politie houdt oogje in het zeil na 'aangekondigd welkom' door coronacriticasters bij bezoek GGD-prikbus in Nieuwleusen
    PREMIUM

    Politie houdt oogje in het zeil na 'aangekon­digd welkom' door coronacri­ti­cas­ters bij bezoek GGD-prik­bus in Nieuwleu­sen

    Om drempels weg te nemen toert de GGD met een vaccinatiebus door de regio IJsselland. De politie houdt daarbij na eerdere oproepen van coronacriticasters om ‘de mensen van de prikbus te verwelkomen’ de situatie op afstand in de gaten. Op de parkeerplaats van het zwembad in Nieuwleusen blijft het echter rustig. ,,We hebben de nummers van agenten bij de hand.”
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

Vechtdal