Leon Adegeest controleerde de stikstofberekeningen voor Lelystad Airport en ontdekte fouten. Nu heeft de minister besloten dat de luchthaven vanwege deze fouten geen cruciale natuurvergunning krijgt.
Volledig scherm
PREMIUM
Leon Adegeest controleerde de stikstofberekeningen voor Lelystad Airport en ontdekte fouten. Nu heeft de minister besloten dat de luchthaven vanwege deze fouten geen cruciale natuurvergunning krijgt. © Freddy Schinkel

Hoe het onverzettelijke werk van Leon Adegeest (56) uit Dalfsen ervoor zorgt dat Lelystad Airport voorlopig wéér niet open kan

Leon Adegeest uit Dalfsen ontdekte dat er geen snars klopt van de stikstofberekeningen voor Lelystad Airport. Nu geeft de minister de vakantieluchthaven geen cruciale natuurvergunning en is opening ongewis. De ultieme erkenning voor een luis in de pels? ,,Ik denk dat Schiphol niet zo blij met me is.”

31 reacties

  • Johannes van Dijk

    1 jaar geleden
    Wat een onzinnig gezeur van Adegeest over zijn berekeningen van de stikstofnorm van Lelystad airport. Ga je stikstofnorm maar eens uitleggen aan Poetin, met zijn onbeschofte oorlogsvoering in de Oekraïne.
  • J Snijder

    1 jaar geleden
    Gelukkig is de overheid met andere cijfers wel gewoon nauwkeuriger zoals de Corona cijfers en statistieken
  • R.J.A.M. van Essen

    1 jaar geleden
    Er zijn wel heel veel wegen betrokken om de uitstoot zo hoog mogelijk te laten zijn met het huidige verkeer dat niets van doen heeft met het vliegveld maar wel meegerekend is. Verkeer van Harderwijk naar Zeewolde/Almere wordt door A ook meegerekend. Hij is net zo betrouwbaar als de overheid. Dus een mooi stel. Wie controleert zijn gegevens?
  • K.M. Zuidema

    1 jaar geleden
    Dank je wel meneer Adegeest! "Om toch open te mogen, moet Lelystad Airport nu op zoek naar stikstofruimte. Dat kan bijvoorbeeld via het uitkopen van boerenbedrijven in de omgeving. De luchthaven kan dan gebruik maken van de stikstofrechten van deze boerderijen" Mochten er boerenbedrijven uitgekocht gaan worden dan hoop ik dat de stikstofrechten gebruikt gaan worden voor zaken de leefbaarheid van mens en dier verbeteren! Niet voor een vliegveld
  • Andre Eggerding

    1 jaar geleden
    @ B Zieleman, Schiphol alleen nog maar voor de Randstedelingen. Krijgen wij het een stuk rustiger op de weg en in de lucht.