Alex Cailliau (l) is zzp’er en vroeg in de eerste coronagolf een TOZO (Tijdelijke Overbruggingsregeling Zelfstandige Ondernemers) aan, maar dat liep anders dan gedacht. Marc van ’t Oost (r) is financieel adviseur en probeert ondernemers in Deventer die de dupe zijn de coronamaatregelen te helpen.
Volledig scherm
PREMIUM
Alex Cailliau (l) is zzp’er en vroeg in de eerste coronagolf een TOZO (Tijdelijke Overbruggingsregeling Zelfstandige Ondernemers) aan, maar dat liep anders dan gedacht. Marc van ’t Oost (r) is financieel adviseur en probeert ondernemers in Deventer die de dupe zijn de coronamaatregelen te helpen. © Ronald Hissink

Adviseurs van de Deventer Corona Helpdesk wachten niet meer tot de telefoon gaat, maar kloppen nu zelf aan

De maat is vol en de portemonnee is leeg, geldt voor veel ondernemers. Toen eind november de coronamaatregelen werden verlengd, begon de Deventer Corona Helpdesk een steunoffensief. De telefoon had roodgloeiend moeten staan, maar de telefoontjes bleven uit. Hulp vragen blijkt lastig, dus kloppen adviseurs nu bij ondernemers aan. ,,Soms is een kop koffie genoeg, soms komt de volledige administratie op tafel.’’

  1. Deventer wethouder zegt sorry tegen gedupeerden BAD-ontslag: ‘Alleen een excuusbrief is niet voldoende’
    PREMIUM

    Deventer wethouder zegt sorry tegen gedupeer­den BAD-ont­slag: ‘Alleen een excuus­brief is niet voldoende’

    De vierhonderd Deventenaren die onder financieel bewind van het Budget Adviesbureau Deventer (BAD) stonden, kunnen een excuusbrief verwachten. Vorig jaar werd het BAD door de rechter ontslagen als financieel bewindvoerder. ,,Dit heeft voor onrust en boosheid gezorgd en daarvoor bieden we onze excuses aan’’, zegt wethouder Rob de Geest. Een formeel excuus gaat niet voor iedereen ver genoeg.

In samenwerking met indebuurt Deventer