Aukje van Rossum (met dochter Rosie) en Jeroen Jansen starten met VRK (Van Rossum Koffie). Ze hebben het benodigde investeringsgeld bij elkaar gekregen via crowdfunding.
Volledig scherm
PREMIUM
Aukje van Rossum (met dochter Rosie) en Jeroen Jansen starten met VRK (Van Rossum Koffie). Ze hebben het benodigde investeringsgeld bij elkaar gekregen via crowdfunding. © Jeroen Jazet

Crowdfunding helpt bedrijven in de regio uit de brand, maar niet overal loopt het voorspoedig

Waarom gaat de ene crowdfundingsactie als een trein, en blijft de andere steken op een paar duizend euro? Een echte oorzaak is soms niet aan te wijzen. Timing kan het verschil zijn. Waar de crowdfunding voor de tweede vestiging van Van Rossum's Koffie in Zutphen ruim 150 procent van het beoogde bedrag ophaalde, is de inzamelingsactie voor terras De Loswal in Wijhe  tot nu toe nog weinig succesvol. We zetten vier acties op een rij.

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Deventer

Deventer