Dennis (26) vindt unieke vulmachine uit: zo worden miljoenen Tony’s Chocolonely-eitjes in Holten ingepakt

VIDEOKleurige paaseieren van Tony’s Chocolonely die in net-echte eierdozen verpakt zijn: ze liggen deze weken voor Pasen volop in de winkel. Hoe die tien verschillende soorten chocolade-eitjes in een doosje terecht komen, wie denkt daar nu over na? Nou, Transportbedrijf Muller in Holten bijvoorbeeld. Die moet een miljoen doosjes per jaar vullen met elk twaalf paaseieren. En riep de hulp van Deventer Machinefabriek Geurtsen. 

  1. Tour de Boer: Mountainbiker hoort problemen van Deventer boeren aan en brengt spierziekte onder de aandacht
    PREMIUM

    Tour de Boer: Mountainbi­ker hoort problemen van Deventer boeren aan en brengt spierziek­te onder de aandacht

    700 kilometer mountainbiken door weer en wind, om geld op te halen voor de spierziekte Duchenne. Robert Polinder, uit Kampen, legt deze tocht af in zeven dagen. Het eindpunt is de Vaalserberg in Zuid-Limburg. Onderweg maakt Polinder tussenstops bij boeren, om meer te leren over de wet- en regelgeving waar zij mee te maken hebben. Woensdag zat hij aan de pannenkoeken in Deventer, op de boerderij van Geertjan Kloosterboer.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Deventer

Deventer