Een anatomische model en het elektronisch patientendossier in een huisartsenpraktijk.
Volledig scherm
PREMIUM
Een anatomische model en het elektronisch patientendossier in een huisartsenpraktijk. © ANP XTRA

Huisartsen gefrustreerd over communicatie met Deventer Ziekenhuis, patiënt moet langer wachten

Huisartsen in Deventer kunnen hun patiënten sinds eind vorig jaar minder goed informeren over de plannen en resultaten in het Deventer Ziekenhuis. De oorzaak: een nieuw elektronisch patiëntensysteem van het ziekenhuis, dat tot veel frustratie bij huisartsen in de omgeving leidt.

De communicatie tussen huisarts en patiënt is volgens de Huisartsen Coöperatie Deventer en Omstreken binnen enkele maanden enorm verslechterd. ,,Ik kan patiënten niet goed informeren over wat er in het ziekenhuis gepland staat. Dat leidt tot frustratie bij mij, maar ook bij de patiënt’’, zegt voorzitter Otto Quartero. ,,Voorheen kreeg die een digitale update, maar nu moet er weer ouderwets een brief gestuurd worden. Daar gaan dagen overheen.’’

In samenwerking met indebuurt Deventer

Deventer